چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

قهر مشتریان با خودروهای گران داخلی و وارداتی و تشدید رکود بازار خودرو موجب شکست قیمت خودرو شد.

خودرو

قیمت خودروهای داخلی و وارداتی که طی یک‌ماه گذشته به‌دلیل تقاضای کاذب و رشد دلال بازی، گرانی بی‌رویه‌ای را تجربه کرده بود طی هفته گذشته روند کاهشی به‌خود گرفت.صدور مجوز شماره‌گذاری خودروهای یورو 2، افزایش تولید و عرضه خودروهای داخلی، پیشرفت مذاکرات خودروسازان ایرانی با شرکای خارجی و رشد بی‌سابقه واردات خودرو طی 2‌ماه گذشته موجب شکست مقاومت دلالان حاشیه بازار خودرو و تشدید سیر نزولی قیمت‌ها شد.

گرچه روند بازگشت قیمت خودروهای داخلی به‌دلیل شایعات مطرح شده در زمینه موافقت شورای رقابت با افزایش تا 20درصدی قیمت این خودروها با شوک مواجه شد اما با تکذیب این شایعات و افزایش فروش نقدی و پیش‌فروش برخی خودروهای داخلی، اکنون قیمت این خودروها کاهش یک تا 2.5میلیون تومانی را تجربه کرده‌است. بازار خودروهای وارداتی نیز متاثر از کاهش شدید تقاضا، افزایش رکود حاکم بر بازار و آغاز شماره‌گذاری این خودروها با پلاک سال93 به‌طور متوسط با کاهش 3میلیون تومانی قیمت مواجه شده است.

فعالان بازار خودرو نیز با تأیید کاهش قیمت خودروهای وارداتی از تشدید رکود حاکم بر بازار و به‌حداقل رسیدن خرید و فروش خودرو خبر داده و معتقدند با توجه به رکود فعلی و وفور عرضه خودرو در بازار هرگونه افزایش قیمت در آینده نزدیک بعید به‌نظر می‌رسد.

کد خبر 260212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز