مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه با حضور شهردار تهران در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در این مراسم اظهارداشت: موقعیت ایران در کنار کشورهای پرمصرف گل و گیاه حائز اهمیت است و ما می‌توانیم با ایجاد بازارهای دائمی در حوزه صادرات و عرضه گل و گیاه موفق باشیم.

وی تاکید کرد: تولید فرآیند گل و گیاه در کشور ما در مقابل کشورهایی از جمله هلند، موقعیت بسیار مناسب و قابل توجهی است ضمن اینکه صنعت گل و گیاه درآمد زایی قابل توجهی را دارد و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

مختاری با بیان اینکه سالانه 40 تا 50 میلیون دلار صادرات گل و گیاه داریم، تاکید کرد: این مجموعه اگر حمایت شوند سهم قابل ملاحظه ارزآوری کشور می‌تواند در حوزه صادرات گل و گیاه باشد و حضور به موقعی را در بازارهای جهانی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها‌ و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: براساس آمارها بازدید شهروندان از نمایشگاه‌های گل و گیاه بسیار قابل توجه بوده به طوری که پس از نمایشگاه کتاب، نمایشگاه‌های گل و گیاه آمار استقبال از شهروندان را به خود اختصاص داده‌اند.

گل و گیاه در سبد زندگی مردم جای ندارد

وی با طرح این پرسش که با توجه به استقبال میلیونی شهروندان از نمایشگاه‌های گل و گیاه چرا سرانه فضای سبز پایین است، گفت: برای پاسخ به این سئوال باید دو نکته مورد بررسی قرار گیرد، اول اینکه باید صنعت گل و گیاه حمایت شود ، دوم اینکه باید فرهنگ‌سازی در خصوص خرید گل و گیاه انجام شود چرا که متأسفانه گل و گیاه در سبد زندگی مردم ما جایی ندارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها‌ و فضای سبز شهر تهران تصریح کرد: در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، 134 تولید کننده داخلی و 34 شرکت خارجی در دو مجموعه سرپوشیده و باز طی 5 روز آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی افزود: همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، به دستور شهردار تهران، کاروان‌های گل با ابتکارات جدید در سطح شهر تهران به حرکت درخواهد آمد.

مختاری بیان داشت : در سال 84 سرانه فضای سبز 9 متر مربع بود که هم‌اکنون این سرانه به 15.5 متر مربع رسیده است و شهرداری بنا دارد طی برنامه پنج‌ساله دوم این رقم را به 18 متر افزایش دهد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها‌ و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: سعی بر این داریم تا گونه‌های بومی و سازگار با شهر تهران و توزیع عادلانه سرانه فضای سبز و براساس استانداردهای بین‌المللی عمل کنیم و سرانه فضای سبز شهروندان را تأمین کنیم ضمن اینکه در حال حاضر شاهد توزیع عادلانه فضای سبز در مناطق شهر تهران (جنوب-شمال-غرب و شرق) هستیم.

مختاری گفت: سرانه فضای سبز براساس استانداردهای بین‌المللی 20 تا 25 متر مربع است که امیدواریم با یک برنامه دقیق در سال‌های آینده به این رقم دست پیدا کنیم.

وی بیان داشت: در سال 83 تعداد بوستان‌های شهر تهران 1200 عدد بود که این آمار هم‌اکنون به 2065 بوستان رسیده است.

مختاری خاطرنشان کرد: در حوزه کمربند سبز پیرامونی شهر تهران نیز که یکی از طرح‌های ملی محسوب می‌شود، اقدامات خوبی در دامنه جنوبی البرز و مناطق دیگر صورت گرفته است که هم‌اکنون طرح 32 هزار هکتاری کمربند سبز شهر تهران در دستور کار قرار گرفته که از این رقم 3800 هکتار اجرا شده است.

کد خبر 259936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز