همشهری‌آنلاین: در ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران با پرفسور یونگ جئونگ رئیس دانشگاه یون‌سی، زمینه‌های توسعه و تقویت همکاریهای علمی و فناوری ایران و کره‌جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

احمد معصومی‌فر سفیر ایران در کره‌جنوبی و پروفسور Kap رئیس دانشگاه یونسی (Yonsei )

احمد معصومی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره‌جنوبی روز جمعه 12 اردیبهشت با پروفسور Kap یونگ رئیس دانشگاه یونسی (Yonsei ) ملاقات نمود.

رئیس دانشگاه یون سای ضمن ابراز خرسندی از تقویت ارتباط با مراکز آکادمیک کشورمان اعلام کرد که خوشبختانه دانشجویان ایرانی بدلیل پشتکار و ضریب هوشی بالا، توجه اساتید این دانشگاه را بخود جلب کرده‌اند و علاقه فزاینده‌ای بمنظور جذب بیشتر دانشجویان ایرانی در این دانشگاه بوجود آمده است. نامبرده افزود درحال حاضر ما یک سند همکاری با دانشگاه تهران داریم و مایلیم تا با سایر دانشگاهها و مراکز آکادمیک ایرانی نیز تعامل فعال داشته باشیم.

سفیر کشورمان نیز نیز ضمن ابراز خرسندی از افزایش همکاری ایران با کره‌جنوبی در حوزه‌های علمی و فرهنگی در کنار سایر ابعاد سیاسی، تجاری و اقتصادی روابط اعلام داشت درصورت تداوم این روند، دوکشور به دو شریک استراتژیک در دو منطقه مهم دنیا (یعنی شرق شرق و غرب آسیا) تبدیل خواهند شد و باتوجه به پتانسیل هر دو کشور در زمنیه های علمی و فناوری دستیابی به این هدف چندان دور از دسترس هم نمی‌باشد.

معصومی‌فر همچنین ضمن اشاره به تعاملات و همکاریهای که طی چندسال گذشته مراکز علمی و آکادمیک ایران با طرفهای کره‌ای بویژه این دانشگاه داشته‌اند، اظهار داشت مزیت کشورمان در حوزه‌های علمی معطوف به تولید دانش می‌باشد و مزیت کره در حوزه فناوری بیشتر بچشم می‌خورد که درصورت افزایش همکاری و مشارکت، دو کشور می‌توانند یک تعامل مثبت و برد - برد با هم ایجاد نمایند.

وی همچنین با اشاره به توانمندیهای برتر دوکشور در حوزه های فناوری نانو، بایو و علوم شناختی، راهکارهای عملیاتی جهت همکاری در هر بخش را با رئیس دانشگاه کره ای مورد بحث و بررسی قرار داد.

احمد معصومی‌فر سفیر ایران در کره‌جنوبی و پروفسور Kap رئیس دانشگاه یونسی (Yonsei )

آقای جانگ نیز ضمن استقبال از ایده‌های مطرح شده، اعلام نمود تلاش خواهیم نمود تا بمنظور تقویت سریع همکاریها، راهکاری پیشنهادی را به اجراء درآوریم، نامبرده نسبت به سفر به ایران و بازدید از دانشگاهها و مراکز علمی کشورمان نیز اظهار تمایل نموده است.

پروفسور کره‌ای همچنین در این ملاقات افزود، دپارتمان اقتصاد این دانشگاه بعنوان یکی از دانشکده‌های مشهور اقتصاد کره، مایل است بمنظور شناخت دقیق‌تر تحولات اقتصادی خاورمیانه با مراکز همتای ایرانی ارتباط بیشتری داشته باشند که دیپلمات ارشد کشورمان قول داد که در این خصوص، شرایط لازم را فراهم خواهد آورد.

در این ملاقات که تعدادی از مدیران بخش های مختلف دانشگاه نیز حضور داشتند، طرفین توافق کردند با تشکیل کمیته کارشناسی درخصوص برگزاری سمپوزیوم نانو تکنولوژی، تقویت موسسه مطالعات خاورمیانه و آفریقا، تبادل اساتید و محقق و اجرای پروژه های مشترک به توافق برسند.

دانشگاه Yonsei، یکی از سه دانشگاه برتر کره و دارای رتبه 183در میان دانشگاههای معتبر جهان می‌باشد. درحال حاضر 27 دانشجوی ایرانی در این دانشگاه در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 258096
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز