شهردار مشهد از روزنامه همشهری بازدید کرد. سیدصولت مرتضوی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با همشهری به نقشه راه توسعه کلانشهر مشهد اشاره و زوایای این تحول در سال‌های آینده را تبیین کرد.

مرتضوی شهردار مشهد

به گفته وی، مشهد در سال‌های پیش‌رو، اساس اولویت‌های خود را بر پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی و پیشرفت خطوط مترو قرار داده است. به‌گفته مرتضوی، توجه به مسائل کلان اجتماعی یکی از محورهای برنامه توسعه مشهد است.

هم‌اکنون زیرساخت‌های توسعه این شهر به‌عنوان قطب مذهبی، زیارتی و گردشگری طراحی شده است و برنامه‌های متعدد برای بافت‌های متفاوت شهری و دهک‌های مسافری به‌صورت خاص اجرا می‌شود.وی درباره بحث ورود و خروج زائر در کلانشهر مشهد گفت: براساس آمار اعلامی نهادهای ذیربط، سالانه 25میلیون زائر داخلی و 1.5میلیون زائر خارجی به مشهد می‌آیند. بنابر این برنامه‌ریزی ساخت زائرسرا و هتل برای 3دهک اقتصادی ضعیف و برخوردار صورت گرفته که برای هر دهک حدود 100هزار تخت در بافت پیرامونی حرم اختصاص داده می‌شود.

در کنار این موضوع باید به محیط‌های تفریحی نیز توجه شود. چند پروژه پارک شهری در مشهد طراحی شده ازجمله پارک چهل‌بازه با 110هکتار وسعت و پارک خورشید که دریاچه‌های مناسب، اقامتگاه‌ها و مجموعه‌های تفریحی مکمل در کنار آن ساخته خواهد شد.مرتضوی در باره حمل‌ونقل ارزان شهری تصریح کرد براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، 4خط قطار شهری و یک خط مونوریل برای مشهد طراحی شده که پیش از این 19کیلومتر از خط یک به بهره‌برداری رسیده بود و روند ساخت خط 2پس از 15درصد پیشرفت، به لحاظ مسائل مالی و اقتصادی متوقف مانده بود. در دوره جدید مدیریت شهری دستگاه‌های حفار از 2جبهه شمالی و جنوبی کار را از نو آغاز کردند و امیدواریم تا نیمه شعبان حفاری بخش شمالی به پایان برسد.

کد خبر 257587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز