سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: همه هشت نفری که در رابطه با بمب‌گذاری‌ در ماشین‌ها در شهرهای گلاسکو و لندن دستگیر شده‌اند در سرویس ملی بهداشت این کشور کار می‌‌‌کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی هفت نفر از افراد دستگیرشده دکتر یا دانشجوی پزشکی بوده‌اند و یک نفر دیگر قبلا به عنوان تکنسین آزمایشگاه کار می‌کرده است.

رسانه‌های استرالیا از دستگیری یک مرد در فرودگاه شهر بریس‌بین در شمال‌شرق این کشور به نام دکتر محمد حنیف 27 ساله خبر داده‌اند.

دکتر حنیف هندی‌تبار که قبلا در بیمارستان هالتون در شهررانکون در چشایر اسکاتلند مشغول به کار بوده است، هنگامی که می‌خواست از بریس‌بین استرالیا به هند پرواز کند، دستگیر شد. دکتر دوم هم در استرالیا بوسیله پلیس مورد بازجویی قرار گرفته است.

مروه دانا آشا زن 27 ساله که در بزرگراه ام شش در چشایر در اسکاتلند دسنگیر شده است به عنوان تکنسین آزمایشگاه در یک بیمارستان NHS در شهر شروزبری کار می‌کرده است.

او به همراه شوهرش دکتر محمد آشا 26 ساله دستگیر شد که در بیمارستان دانشگاهی استراتفورد شمالی وابسته به NHS کار می‌کرد. دکتر آشا در اردن تحصیل کرده و دو سال قبل به انگلیس آمده بود.

در همین حال دکتر عراقی بلال عبدالله - که روز شنبه در جریان بمب‌گذاری ناکام  فرودگاه گلاسکو در اسکاتلند دستگیر شد - برای ادامه بازجویی‌ها از اسکاتلند به لندن منتقل شده است. دکتر عبدالله در سال 2004 تحصیلاتش را در عراق به پایان رسانده بود و از سال 2006 در انگلیس به عنوان پزشک کار می‌کرد.

دو مرد دیگر هم بر اساس قوانین ضدترور در بلک‌برن در شمال غرب انگلیس دستگیر شده‌اند.

کد خبر 25746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز