گروه شهری: شهردار تهران درمراسم آغاز بهره‌برداری از کانال فرحزاد و تونل نظامی گنجوی خبر از تکمیل شبکه انتقال آب‌های سطحی تهران تا دو سال دیگر داد.

محمد باقرقالیباف در این مراسم طی سخنانی با سخت ، طاقت فرسا وپیچیده خواندن کار جمع آوری آبهای سطحی گفت : شهرداری تهران در دو سال گذشته با جدیت رفع مشکل آبگرفتگی شهرتهران را دنبال کرده است.

وی شهرتهران رانیازمند 500 کیلومترشبکه جمع آوری آب های سطحی دانست که هم اکنون 350 کیلومترتکمیل یادردست ساخت است و150 کیلومترباقیمانده نیز با توجه به سرعت عمل اقدامات عمرانی درسطح شهر حداکثر ظرف دوسال آینده به اتمام خواهدرسید تا متعاقب آن نه تنها نگرانی مردم ومدیریت شهری در زمینه آبگرفتگی و سیلاب ناشی از بارندگی‌ها برطرف بلکه زمینه استفاده از آب‌های جمع آوری شده در مصارف کشاورزی و حتی کارکرد تفریحی و گردشگری برای شهروندان فراهم شود.

وی گفت : امسال به دلیل لایروبی واحداث حوضچه های کانال آب تجریش به رغم حجم بالای بارندگی ها به ویژه درفروردین ماه هیچ خسارت مالی وجانی را شاهد نبودیم.

قالیباف اظهارداشت: هم اکنون شهرتهران تبدیل به کارگاه بزرگ فعالیت های عمرانی درمقیاس محلی، شهری وحتی ملی شده است.

وی دراین باره به عزم جدی شهرداری تهران در تکمیل لوپ داخلی شهر تهران، کمربندی شهر و حرکت‌های بزرگراهی شمالی _جنوبی و شرقی- غربی که می تواند تاثیرجدی دردسترسی‌ها، کاهش آلودگی هوا وکاهش اتلاف وقت مردم تهران داشته باشد تاکید کرد. 

قالیباف همچنین درجمع خبرنگاران درپاسخ به سئوال همشهری درمورد اینکه آیا اعلام ناگهانی سهمیه بندی بنزین موجب غافلگیری مدیریت شهری شدگفت: مدیریت شهرهیچ اطلاعی اززمان اجرایی شدن طرح سهمیه بندی بنزین نداشت وشخصاً ازطریق sms متوجه آغازاین طرح شدم  اما به رغم این غافلگیری در اولین روز آغاز این طرح  کارنامه قابل قبولی را در جابجایی مسافران با حمل و نقل عمومی ارائه دادیم.

وی با تاکید براین که اصل طرح سهمیه‌بندی بنزین صحیح است وحتی می بایست از 10 تا 12 سال پیش اجرا می‌شد افزود: باید همه مدیران از این طرح حمایت کنند.

قالیباف افزود: در همین راستا برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و حتما در مهر ماه امسال ناوگان برای تجهیز کاملتر ناوگان  حمل و نقل عمومی اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش 18 تا 20 درصدی مسافران مترو پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین گفت: در حال پیگیری هستیم تا از محل صرفه‌جویی بنزین حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم که البته  مترو برای ما در اولویت خواهد بود.

کد خبر 25660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز