دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ورزشکارانی که تونایی‌ مالی بیشتری دارند بیشتر تمرین‌های تخصصی انجام می‌دهند، بنابراین بیشتر به بدن خود فشار می‌آورند و دچار آسیب دیدگی بر اثر تمرین بیش از حد می‌شوند.

sport

بر اساس مطالعات جدیدی که در دانشگاه لویولا انجام شده است، ورزشکاران جوانی که در خانواده‌های ثروتمندتری زندگی می‌کنند، بیشتر در یک ورزش خاص تخصص پیدا می‌کنند و بیشتر بر اثر تمرین بیش از حد و فشار آوردن به بدن دچار آسیب دیدگی‌های شدید می‌شوند.

این اولین باری است که ارتباط بین فشار آوردن به بدن و آسیب دیدگی با درآمد خانواده‌ ورزشکار مشخص شده است.
به گزارش ایسنا، نتایج این تحقیقات نشان داده است ورزشکاران آمریکایی که بیمه خصوصی دارند و بالطبع ثرورتمندتر هستند دو برابر بیشتر از ورزشکارانی که بیمه دولتی دارند در یک ورزش تخصص پیدا می‌کنند.

یافته‌های این تحقیقات در جلسه سالانه جامعه‌ی پزشکی آمریکایی مطرح شد. فعالیت تخصصی در یک ورزش هزینه‌های زیادی در زمینه‌ تجهیزات، آموزش‌های خصوصی، شهریه‌های باشگاه و غیره دارد. داشتن توانایی مالی احتمال فعالیت تخصصی در ورزشکاران جوان را افزایش می‌دهد. انجام ورزش به صورت تخصصی و طولانی مدت ممکن است با فشار آمدن به بدن وآسیب دیدگی همراه باشد.

در این مطالعات ورزشکاران بین 7 تا 18 سال مورد بررسی قرار گرفتند. این ورزشکاران پرسش‌نامه‌هایی درباره میزان ورزش کردن، میزان تخصص ورزشی و ... پر کردند.

13 درصد از ورزشکارانی که بیمه خصوصی داشتند دچار آسیب دیدگی بر اثرتمرین بیش از حد شدند در حالی که این رقم در افرادی که بیمه دولتی داشتند 8 درصد بود.

همه‌ ورزشکاران حدود 10 ساعت در هفته ورزش تخصصی انجام می‌دادند اما میزان تمرینات آن‌ها درساعات اضافه با هم متفاوت بود.

توصیه‌های زیر از تمرین بیش از حد جلوگیری می‌کند:

- تعداد ساعات تمرین در هفته باید متناسب با سن ورزشکار باشد.
- پیش از نوجوانی نباید در یک ورزش خاص به صورت تخصصی تمرین کرد.
- در تمام سال مسابقه ندهید، چند ماه در سال استراحت کنید.
- هر هفته حداقل یک روز استراحت کنید.

کد خبر 255813
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز