مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: آخرین روزهای سال گذشته پل کندروی تقاطع بزرگراه فتح و رودخانه کن به بهره‌برداری رسید و در مراسم بهره‌برداری از آن معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به مردم قول داد که در اردیبهشت‌ماه پل اصلی کن در اختیار مردم قرار گیرد.

پل کن

اکنون پس از گذشت ایام نوروز، سیدمازیار حسینی از پایان عملیات اجرایی برای احداث پل اصلی خبر داد.
به گفته وی متعاقب اتمام عملیات بتن ریزی عرشه پل اصلی تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن در اسفندماه سال 1392، مجموعه اقدامات تکمیلی این پروژه از قبیل ایزولاسیون، اجرای روکش آسفالت، خط‌کشی مسیر، نصب هندریل‌ها، تیرهای روشنایی و علائم ترافیکی به اتمام رسیده و به این ترتیب بهره‌برداری از این پروژه راهگشای عمرانی جزو نخستین افتتاحیه‌های سال 93خواهد بود.

حسینی با یادآوری سانحه آب شستگی رودخانه کن و فروریختن پل تقاطع این مسیل با بزرگراه فتح در روز بیست و سوم آبان‌ماه سال 1391، افزود: عملیات بازسازی این سازه ترافیکی با اعمال مدیریت بحران و نیز اجرای اقداماتی که قبلا تجربه نشده بود، توأم شد چراکه پل آسیب دیده باید در یک محیط پرتردد شهری و بدون استفاده از مواد انفجاری تخریب می‌شد و علاوه بر این لازم بود بستر رودخانه کن که دچار آب‌شستگی شدید شده بود پس از مطالعه و طراحی، مورد بهسازی و ساماندهی قرار گیرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پل آسیب دیده تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن در کنار جریان ترافیک و بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای تخریب و برچیده شد، افزود: عملیات ساماندهی بستر رودخانه کن متعاقب انحراف مجدد جریان آب ادامه می‌یابد.

گفتنی است برای تکمیل عرشه پل اصلی تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن بیش از 700مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده و برای روسازی آن از حدود 650تن آسفالت استفاده شده است. وزن مجموع اقدامات فلزی در این سازه ترافیکی به بیش از 800تن می‌رسد. همچنین به‌منظور تحکیم بستر دیواره‌های رودخانه کن در محل اجرای این پروژه، حدود 1200مترمکعب بتن‌ریزی شده است.

سال گذشته شهرداری تهران توانست کارنامه خوبی در حوزه عمرانی از خود به جا بگذارد. بهره برداری از 48کیلومتر مسیر بزرگراهی، 59دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح و 2کیلومتر مسیر تونل شهری، دستاورد عمرانی شهرداری تهران درسال 92بود که در مقایسه با سال‌های گذشته یک رکورد به‌شمار می‌رود.

در سال 89، حدود 38کیلومتر مسیر بزرگراهی و 16دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح به بهره‌برداری رسید، این ارقام در سال 90، به‌ترتیب 23کیلومتر مسیر بزرگراهی و 34دستگاه پل و تقاطع اعلام شد.در سال 91، حدود 19پروژه عمرانی در شهر تهران افتتاح شد که شاخص‌ترین پروژه‌ها در این سال، تکمیل بزرگراه یادگار امام، بهره‌برداری از تونل نیایش، تکمیل بزرگراه آزادگان و برخی از تقاطعات بزرگراه امام علی، افتتاح پل دسترسی غربی برج میلاد، تکمیل بزرگراه شهید خرازی و شهید زین‌الدین است.

در این سال عمده پروژه‌ها طبق برنامه زمانبندی شده پیش رفت و در موعد مقرر به بهره‌برداری رسید. بهره‌برداری از 37کیلومتر مسیر بزرگراهی، 18دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح و 10کیلومتر مسیر تونل دستاورد شهرداری تهران در این سال بود.

کد خبر 255087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز