همشهری آنلاین: روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در گزارشی با اشاره به بهبود چشمگیر شرایط صنعت گردشگری ایران در ماه‌های اخیر، آینده‌ای درخشان را برای صنعت گردشگری کشورمان پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که در ماه‌های اخیر بخش قابل توجهی از رسانه‌های معتبر جهانی گزارش‌هایی را در زمینه رشد چشمگیر گردشگران ایرانی منتشر کرده‌اند، این بار روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی به رشد چشمگیر علاقه گردشگران انگلیسی به ایران پرداخته است.

در بخشی از این گزارش که براساس مصاحبه‌های انجام شده با مدیران چند آژانس مسافرتی در لندن تنظیم شده، مدیر یکی از این آژانس‌ها می‌گوید ظرفیت قبلی برنامه‌ریزی شده این آژانس برای سفر به ایران پر شده و مشغول برنامه‌ریزی جدید هستند.

مدیر آژانس دیگری نیز با اشاره به بهبود چشمگیر شرایط در ایران در ماه‌های اخیر و افزایش تمایل سفر گردشگران انگلیسی به ایران می‌گوید: در سال 2013 تنها 24 گردشگر توسط آژانس من به ایران سفر کردند، در حالیکه تنها در سه ماهه نخست سال جدید میلادی 50 گردشگر به ایران فرستاده‌ام و روند رو به رشد تقاضا برای سفر به ایران همچنان ادامه دارد.

مدیر یک آژانس مسافرتی دیگر در لندن نیز با اشاره به بهبود چشمگیر روابط ایران با غرب و کاهش تنش‌ها بر سر مسئله هسته‌ای در ماه‌های اخیر با روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور در ایران می‌گوید: به نظر من ایران دارد به جایگاه واقعی خود به عنوان یک مقصد گردشگری نزدیک می‌شود. وی همچنین با اشاره به رشد چشمگیر گردشگران میانمار پس از تغییرات در فضای سیاسی این کشور در سال‌های گذشته پیش‌بینی کرد که ایران نیز در آینده نزدیک همانند میانمار رشد چشمگیر گردشگرانش را تجربه کند.

البته در ماه‌های اخیر دولت انگلیس شرایط سفر گردشگرانش را به ایران تسهیل کرده و با حذف اخطارها برای سفر به ایران در سایت وزارت خارجه این کشور، تنها مناطقی در نزدیکی مرز ایران با افغانستان و عراق را برای گردشگران ناامن اعلام شده است.

تلگراف در ماه ژانویه نیز پیش‌بینی کرده بود که ایران با بهره بردن از تاریخ چند هزار ساله، فرهنگ غنی و مهمان‌نوازی مردمانش در سال 2014 به یکی از 20 مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل شود.

کد خبر 255006
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز