همشهری آنلاین: امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: روحانیت با مدیریت جهادی می‌تواند منویات رهبری را محقق سازد.

ملا عبدالقادر بیضاوی

ملا عبدالقادر بیضاوی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روحانیت می‌تواند برای تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب با تکیه بر آموزه‌های دینی و فرامین الهی گام‌های موثری بردارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ زیربنای رشد و توسعه هر جامعه ای هستند، گفت: آشنا ساختن مردم با فرهنگ صحیح مصرف و شیوه درست زندگی و همچنین دور ساختن جامعه از تجمل پرستی از جمله مولفه هایی هستند که می‌توانند موجب تحقق منویات مقام معظم رهبری شوند.

ملابیضاوی ادامه داد: تشویق مردم به مصرف کالاهای داخلی و پرهیز از خرید بی رویه محصولات خارجی از دیگر عواملی است که روحانیت می‌تواند در مجالس و منابر برای مردم تبیین کرده و جامعه را به سمت حمایت از تولید داخلی سوق دهند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اضافه کرد: امروز دشمن ابزار جنگی خود را تغییر داده و با دو حربه جنگ نرم و نبرد اقتصادی به میدان آمده است بنابراین برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن روحانیت بیشتر از سایر نهادها می تواند موثر عمل کرده و نسل امروز را از گزند دشمنان در امان نگه دارد.

وی ادامه داد: وقتی ارزش های اسلامی در ذهن و فکر جوان نفوذ کند دیگر حمله فرهنگی دشمنان نتیجه‌ای نخواهد داد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار کرد: جنگ فرهنگی دشمن زمینه‌ای مناسب برای متزلزل ساختن اقتصاد کشور است چنانچه دشمنان با تبلیغ کالاهای بی کیفیت و ضد ارزشی خود تلاش می‌کنند نه تنها بازار کشور را به سیطره خود درآورند بلکه مهمتر از همه بر روح جوانان حکومت کرده و آنها را به سوی خود بخواند.

ملا بیضاوی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در برهه های مختلف با رهنمودهای مدبرانه خود، خواب خوش دشمنان را آشفته کرده است.

وی افزود: روحانیان و مبلغان به عنوان سفیران دینی رسالت بزرگی بر عهده داشته و وظیفه دارند برای تبیین دو مقوله مهم اقتصاد و فرهنگ با تمام توان تلاش کرده و اجازه ندهند این دو مهم تنها به عنوان شعار باقی بمانند.

وی یادآوری کرد: خودکفایی اقتصادی و فرهنگی ارمغان بزرگ نامگذاری سال جدید است و بدون تردید اگر این شعار با جدیت دنبال شده و رسانه ها در تبیلغ و تبیین آن با تمام توان تلاش کنند بدون شک اقتصاد کشور به سمت بالندگی حرکت می‌کند.

کد خبر 254535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز