جمعه ۸ تیر ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: موشه کتساو رئیس رژیم صهیونیستی در پی برملا شدن ماجراهای فساد اخلاقی و مالی‌اش سرانجام روز جمعه به‌طور رسمی استعفا داد.

به گزارش ایرنا از بیروت، استعفای کتساو پس از سه روز اجرایی خواهد شد.

رییس مجلس رژیم صهیونیستی تا ‪ ۱۴‬ژوییه یعنی تا دو هفته دیگر مسئولیت‌های کتساو را بر عهده خواهد داشت و پس از آن زمام امور به شیمون پرز، رییس جدید این رژیم سپرده خواهد شد.

مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از توافق کتساو با مصالحه در پرونده اقدامات غیراخلاقی‌اش خبر داد.

مینی مازوز مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی در جریان یک نشست خبری گفت کتساو مسئولیت تخلفات جنسی همچون اذیت و آزار و اقدامات گستاخانه‌اش را در این زمینه می‌پذیرد.

بر اساس این توافق که به پیشنهاد کتساو صورت گرفت، در ازای استعفای وی، اتهام تعرض جنسی از فهرست اتهامات مطروحه حذف شد و به دنبال آن، کتساو در عوض به ‪ ۱۶‬سال زندان و به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شود.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین (اسراییل)، نشان می‌دهد ‪ ۸۵‬درصد از ساکنان این منطقه، فساد را ویژگی بارز سران خود دانسته و می‌گویند پدیده فساد میان سران اسراییل، به فساد مردم منجر می‌شود.

به جز رسوایی‌های اخلاقی و مالی رئیس رژیم صهیونیستی ،متهم شدن "ایهود اولمرت" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقام‌های رده بالای اسراییلی به اتهام‌های مختلف مالی و اخلاقی باعث سقوط شدید جایگاه آنان میان اسراییلی‌ها شده است.

بروز چنین مسایلی باعث شده تا ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز به روز نسبت به سران رژیم صهیونیستی بدبین‌تر شوند و حتی به فکر مهاجرت از این سرزمین‌ها و انتقال به کشورهای اروپایی و آمریکایی باشند.

کد خبر 25371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز