همشهری آنلاین: تلفن‌های همراه و تبلت‌ها از ابزارهایی ساده به وسایلی واقعا مفید تکامل یافته‌اند.

game

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، به مدد تنوع بازی‌های موجود ارایه شده روی این دستگاه‌ها، هزاران هزار نفری که در سفر هستند یا باید در جایی منتظر بمانند، به بازی‌های موبایلی متوسل می‌شوند.

این گرایش منجر به تولید اقلام متنوعی از کنترلرها، گیم‌پدها و جوی‌استیک‌ها شده است که دستگاه‌های موبایلی را به کنسول‌های بازی تبدیل می‌کنند.

اما همچنان قضاوت درباره کیفیت این افزونه‌ها زود است. هندریک لسر، معاون رییس انجمن صنایع بازی‌های آلمان (GAME) می‌گوید: بازار ابزارهای جانبی بازی‌ها برای دستگاه‌های موبایلی حدود یک سال و نیم است،‌رو به توسعه گذاشته است.

اما او می‌گوید این بازار همچنان جای رشد دارد. "مشکل اصلی تولیدکنندگان، محدود بودن توزیع بازی‌هایی‌است که این دستگاه‌ها قابلیت پشتیبانی از آنها را داشته باشند".

شیوه‌های متنوعی برای تبدیل تبلت‌ به یک دستگاه برای بازی وجود دارد. بنیامین هاینفلینگ، از مجله رایانه‌ای آلمانی چیپ (Chip) می‌گوید: کنترلرهای اکسترنالی به بازار آمده که می‌توان با NFC یا بلوتوث آنها را متصل کرد. این لوازم جانبی از نظر طراحی و کاربرد، مشابه کنترلرهای استاندارد هستند.

مایکل کنوت، از مجله آلمانی Netzwelt.de هم می‌گوید: گوشی‌های هوشمند به سطحی قابل تغییر تبدیل شده‌اند. برای استفاده از این سطح، امکان اتصال یک جوی‌استیک روی صفحه لمسی با یک قالب مکشی وجود دارد که فرمان‌های داده شده با انگشت را مشابه‌سازی می‌کند.

اما این بدان معناست که بازی‌ها همچنان برای چنین کنترلرهایی طراحی نشده است.

کنوت می‌گوید این راه‌حل‌ها تحت‌تاثیرش قرار نداده است، چون این قالب مکشی دو ضعف دارد. اول اینکه بخش قابل توجهی از نمایشگر را می‌پوشاند و دوم اینکه واکنش‌هایش خیلی قابل اتکا نیست.

کد خبر 253691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز