گروه اجتماعی: در سفرهای جاده‌ای نوروز ۹۳، تخلف‌های حادثه‌ساز ازجمله سرعت و سبقت غیرمجاز، خط قرمز پلیس است.

پلیس

این خبر را سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا در روزی اعلام کرد که نیم میلیون نفر از امدادگران، تکنسین‌های اورژانس و مسئولان همه دستگاه‌های مرتبط ازجمله اورژانس، هلال‌احمر، راهداری، بازرسان نامحسوس و سایر دستگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کردند. مومنی همچنین خبر دادکه 30فروند بالگرد در طرح نوروزی جاده‌ها به‌کار گرفته می‌شوند. فرمانده نیروی انتظامی هم در رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز 93 که نخستین روز از طرح ایمنی جاده‌ها بود، با اشاره به حضور نیروهای مردمی در قالب مأموران و بازرسان افتخاری و نامحسوس، گفت: مشارکت کلانتری‌ها، نیروهای آموزشی و مانند آن مشخص شده و تقسیم‌بندی‌ها صورت گرفته است.

همچنین پلیس از ظرفیت پلیس افتخاری در نوروز 93بهره خواهد برد و بسیج نیز به کمک ناجا آمده است. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه سالانه 15درصد میزان تصادفات و کشته‌ها باید کاهش یابد تا بتوانیم به برنامه درنظرگرفته شده برسیم، گفت: توانستیم از 28هزار کشته به حدود 18هزار کشته برسیم و با اینکه گام بلندی در این زمینه برداشته‌شد، اما باید میزان کشته‌ها در پایان برنامه به نصف کاهش می‌یافت که متأسفانه محقق نشد. او ادامه داد: البته این آمار هنوز هم زیاد است چرا که سالانه 18هزار نفر در جنگ تحمیلی کشته می‌شدند. فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه باید سالانه 10درصد از تلفات رانندگی کاهش یابد، تأکید کرد: با وجود این، باید تلاش کنیم در سال 15درصد تلفات کاهش یابد تا از برنامه عقب نمانیم که این امر نیز شدنی است چرا که تمامی ابزارها برای کاهش تلفات مشخص شده است.

احمدی‌مقدم همچنین از حمایت دولت به‌دلیل پشتیبانی‌اش از ناجا که سبب شد امسال گام مهم‌تری در راستای تحقق برنامه کاهش تصادفات و تلفات بردارد تشکر کرد.رئیس پلیس راهور ناجا هم با بیان اینکه در نوروز امسال همه هموطنان بیش از یک‌بار سفر می‌کنند، گفت: 37درصد از تصادفات از نوع واژگونی است و به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود که حتما پس از 2ساعت رانندگی، 15دقیقه استراحت کنند تا سفری ایمن داشته باشند. او همچنین با بیان اینکه 10هزار تیم خودرویی پلیس در طرح نوروز 93به‌کار گرفته می‌شوند، گفت: 10میلیون همیار پلیس نیز به کمک مأموران پلیس راهور در این طرح می‌آیند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز به مردم توصیه کرد که اصول راهنمایی و رانندگی را رعایت و با گذشت و صبوری رانندگی کنند. سردار رحیمی گفت:37درصد تصادفات خودرویی در ایام نوروز متعلق به واژگونی خودروست.

کد خبر 253373
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز