شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: با برتری تیم‌های سیاه‌جامگان و پدیده در هفته بیست و چهارم رقابت‌های گروه اول لیگ دسته اول، یکی از این دو تیم قطعا به لیگ برتر صعود می‌کند تا پس از ۵ سال یک تیم مشهدی در لیگ برتر حضور پیدا کند.

 

به گزارش مهر، دیدارهای هفته بیست و چهارم از رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در گروه "الف" طی روزهای پنجشنبه و جمعه ( 23 اسفند) هفته پیش با برگزاری 6 بازی پیگیری شد و در هفته‌ای که استقلال اهواز استراحت داشت، تکلیف دو تیم صعود کننده از این گروه به لیگ برتر و بازی پلی‌آف مشخص شد.

در این هفته دو دیدار مهم و سرنوشت‌ساز در مشهد و آبادان برگزار شد. در این دو بازی، دو مدعی لیگ برتری شدن با دو تیم امیدوار به صعود رودررو شدند که در مشهد سیاه‌جامگاه صدرنشین در خانه مقابل گیتی پسند به پیروزی دست یافت تا ضمن تحکیم جایگاهش در صدر جدول گروه "الف"، امیدهای گیتی پسند برای صعود به لیگ برتر را از بین ببرد.

در آبادان هم پدیده دست به کار بزرگی زد و با تک گل یونس شاکری میزبان قدرتمند را شکست داد تا ضمن حفظ اختلاف یک امتیازی‌اش با سیاه‌جامگان، به عنوان یکی از دو تیم صعود کننده از این گروه به لیگ برتر، در دو هفته پایانی به رقابت خود با دیگر تیم مشهدی این گروه ادامه دهد. البته با این پیروزی حضور پیده در دیدار پلی‌آف قطعی شد و صنعت نفت هم از صعود به لیگ برتر بازماند.

در قائمشهر هم تیم نساجی دیگر تیم مدعی صعود از این گروه، هرچند شکست خانگی مقابل الوند همدان را با تساوی عوض کرد اما با از دست دادن 2 امتیاز خانگی این بازی و پیروزی دو تیم مشهدی در این هفته، امیدهایش برای صعود به لیگ برتر از بین رفت. الوند هم با ناکامی در حفظ پیروزی در این مسابقه، به لیگ دسته دوم نزدیک شد.

شهرداری یاسوج در دورود مقابل تیم قعرنشین و سقوط کرده گهر به پیروزی 3 بر یک دست یافت تا امیدهای برای بقا در لیگ دسته اول بیشتر شود. البته در این روز نیروی زمینی هم با نتیجه 2 بر یک از سد شهرداری بندرعباس عبور کرد و جایگاهش در رده دهم را حفظ کرد تا امیدوار به حفظ سهمیه‌اش در لیگ دسته اول شود.

تیم‌های میانه جدولی گل‌گهر سیرجان و فولاد یزد هم به تساوی یک بر یک رضایت دادند اما همچنان در خطر سقوط به دسته اول قرار دارند. البته در حال حاضر علاوه بر گهر دورود که به دسته دوم سقوط کرد، 8 تیم دیگر هم در خطر سقوط قرار دارند که در دو هفته پایانی برای بقای سهمیه خود در لیگ دسته اول به میدان می‌روند.

در پایان دیدارهای این هفته، سیاه‌جامگان و پدیده مشهد تنها تیم‌هایی لقب گرفتند که در دو هفته پایانی برای رسیدن به لیگ برتر با یکدیگر رقابت خواهند کرد. این بدان معنا است که فوتبال مشهد و استان خراسان رضوی پس از 5 سال در لیگ چهاردهم نماینده خواهد داشت زیرا در پایان نهمین دوره رقابن‌های لیگ برتر، ابومسلم به دسته اول سقوط کرد و در این سال‌ها فوتبال مشهد نماینده دیگری در لیگ برتر نداشت.

کد خبر 253219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز