همشهری آنلاین: سرپرست اداره کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به ظرفیت‌یابی‌های جدید و بررسی وضعیت هتل‌ها برای اسکان زائران در عتبات عالیات موفق شدیم ظرفیت اعزام زائران را ۱۰ هزار نفر افزایش دهیم.

به گزارش فارس،‌ محسن نظافتی در رابطه باظرفیت‎های عتبات عالیات در ایام نوروز، گفت: با توجه به ظرفیت‌یابی‌های جدید و بررسی وضعیت هتل‌ها برای اسکان زائران در عتبات عالیات موفق شدیم ظرفیت اعزام زائران را تا 10 هزار نفر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: هیأت بررسی وضعیت هتل‌ها در کربلا و عراق هم اکنون در حال بررسی وضعیت هتل‌ها هستند و هتل‌هایی که خدمت رسانی مطلوبی نداشته باشند از دایره خدمت رسانی به زائران خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: تا الان 130 هزار نفر برای اعزام به عتبات عالیات ثبت نام قطعی کرده‌اند و همچنان متقاضیان می‌توانند برای اعزام به عتبات عالیات از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

نظافتی افزود: ساماندهی زائران نوروزی مانند ایام اربعین نیست چون در ایام اربعین تمام نیروهای داخلی و همچنین تمام دست اندرکاران عراقی برای ساماندهی زائران بسیج می‌شوند و در مسیر موکب زده شده و امنیت زائران تأمین می‌شود اما زائران در ایام نوروز را نمی‌توان پس از عبور از مرزها رها کرد.

وی اظهار داشت: برای تردد انفرادی زائران نوروزی به عتبات عالیات مسئولان مرزی باید تصمیم گیری کنند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت از دوره جدید اعزام‌ها که از 23 اسفند آغاز می‌شود اختصاص ارز مبادله‌ای به عتبات عالیات حذف می‌شود و همین موضوع باعث افزایش 12 درصدی قیمت‌های عتبات عالیات شده و هزینه سفرهای زمینی در این دوره حدود 880 هزار تومان و هزینه سفرهای هوایی حدود یک میلیون و 200 هزار تومان می‌باشد.

کد خبر 252631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز