گروه سیاسی: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به توهین سلفی‌های متعصب به زوار شیعه و حج عمره، اعلام کرد که اگر نسبت به این موضوع اقدام جدی نشود، حج عمره را تحریم می‌کنیم.

این مرجع تقلید در دیدار مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور و اعضای ستاد عالی هفته‌ جهانی مساجد، با اشاره به شبهه‌افکنی‌های دشمنان اظهار داشت: دشمنان، اسلام را هدف گرفته و قصد دارند با ایجاد شبهه در میان جوانان، اصول و اعتقادات و ارزش‌های آنان را خدشه‌دار کنند.

وی سلفی‌های متعصب را دشمن اسلام خواند و ادامه داد: امروزه در عربستان توهین زیادی به شیعه و زوار حج عمره می‌شود و ما هم بارها این مسأله را به مسئولان تذکر دادیم و آن‌ها برای صحبت در این زمینه به مقامات عربستان قول مساعد داده‌اند، اما هم‌چنان این اهانت‌ها ادامه دارد.

مکارم شیرازی هشدار داد: اگر در این زمینه اقدام جدی صورت نگیرد، همراه دیگر علما به ناچار وارد صحنه شده و حج عمره را تحریم می‌کنیم چون نباید به خاطر عمل مستحبی، کیان شیعه زیر سئوال رود.

این مرجع تقلید در این دیدار همچنین به کار زشت ملکه انگلیس در اعطای نشان پرافتخار کشورش به سلمان رشدی اشاره کرد و گفت: این‌ها با این اقدام با همه جهان درافتادند.

مکارم شیرازی در ادامه به نشر کاریکاتور موهن در مورد پیامبر (ص) و دفاع برخی سران اروپایی از آن اشاره کرد و گفت: این‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند.

کد خبر 25230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز