سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

پس از آنکه شبکه VOA با برداشتن کارهای محسن نامجو، از سایت «یوتوب» ترانه‌های او را پخش کرد، این خواننده در مصاحبه‌ای اعتراض خود را به این کار که بدون اجازه وی انجام شده است اعلام کرد.

محسن نامجو که پدیده جدید موسیقی  ایران است، می‌گوید:« این کارها نه تنها مجوز از وزارت ارشاد ندارند که بی اجازه من؛ شنیده می‌شوند. حالا می‌بینم که این کارها از درون خانه‌ها فراتر رفته و در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود. شبکه‌های خارجی باید درنظر داشته باشند که من در این مملکت زندگی می‌کنم و باید پیرو قوانین دولت متبوعه خویش باشم، چراکه خودم را شهروند همین دیار می‌دانم».

نامجو در ادامه حرف‌هایش به نکته جالبی اشاره می‌کند:« وقتی به قصد دادن ایمیلی به منزله گلایه از پخش آثارم در یکی از شبکه‌های خارجی و درخواست عدم پخش کارهایم، به این شبکه رجوع کردم، جمله جالب توجهی به چشمم خورد. نوشته بود «وظیفه ما تنها خبررسانی است» بعد از خواندن این جمله و دیدن واکنش دوستان دور و نزدیکم در ایران، دانستم که شبکه‌های مذکور اطلاع رسانی نمی کنند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند».

این آهنگساز و خواننده جوان در ادامه گفت:« آرزو دارم وقتی برخی از مردم عادی در پی کپی سی دی‌های بدون مجوز من؛ اخلاقیات را رعایت نکرده اند، شبکه و رسانه‌های حرفه‌ای چه در داخل و چه در خارج این موضوع را رعایت کنند».

واکنش نامجو از آن رو بوده است که یکی از شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور، قطعه‌ای از کارهای وی را که هنوز مجوز رسمی نگرفته، با تدوین تصاویر روی آن پخش کرده و به موسیقی وی؛ بعدی سیاسی داده است. این کار موجب شکایت نامجو از آن شبکه شده است.

وی درباره عدم رعایت قانون کپی رایت در ایران که منجر به پخش غیرقانونی آثار هنری حتی از سوی شبکه‌های خارجی می‌شود؛ گفت:« درست است که عدم پیوستن ما به قانون کپی رایت به این روند سرعت داده است، اما اینکه روی موسیقی و صدای من؛ تصاویری را بگذارند و تفسیری اجباری به کار من تحمیل کنند، کاری غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است. گو اینکه تفسیر شبکه مذکور، بر اساس سیاست‌های خودشان است».

همشهری امارات

کد خبر 25176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز