همشهری آنلاین: مدیرکل امور فرهنگی و توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۹ شهرستان در سطح کشور وجود دارد، گفت: در ۴۲۹ روستای هدف شهرستان‌های کشور شورای فرهنگی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، رضا برزگر با اعلام این خبر گفت: با تشکیل شورای فرهنگی در روستاها می‌توان از ظرفیت‌های داخلی روستاها برای رفع مشکلات فرهنگی استفاده کرد.

وی افزود: این شوراها باید با محوریت مساجد فعالیت خود را آغاز و روحانیون مستقر در روستاها به عنوان رأس هرم این شوراها فعالیت کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به هدف تشکیل این شوراهای فرهنگی در روستاها اشاره کرد و افزود: با تشکیل این شوراها نگاه از بیرون به درون روستاها معطوف شده و این یکی از اهداف مهم تشکیل این شوراها است.

برزگر تصریح کرد: باید افرادی اهل فکر از خود روستاها دور یکدیگر جمع شده و نسبت به مسائل فرهنگی احساس مسئولیت کرده و برای رفع مشکلات فرهنگی متوسل به ظرفیت‌های داخلی روستا‌ها شوند.

مدیرکل امور فرهنگی و توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اظهارکرد: شوراهای فرهنگی در روستاها باید مورد حمایت دستگاه‌های فرهنگی قرار گرفته تا الگویی موفق برای دیگر روستاها قرار گیرند و به عنوان بازوی مشورتی برای دستگاه‌های فرهنگی ایفای نقش کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از ایجاد یک اتاق فکر و نشست بین دستگاه‌های فرهنگی در کشور خبر داد و افزود: با جمع شدن این دستگاه‌ها امکان آشنایی با امکانات و ظرفیت‌های بین آنها فراهم می‌شود.

کد خبر 251588
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز