گروه شهری: همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شهرداری تهران اقدامات مختلفی را برای نونوار کردن پایتخت آغاز کرده است.

بخشی از این اقدامات را سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام خواهد داد؛ فعالیت‌های متنوعی که با انجام آنها چهره شهر دگرگون می‌شود. دیروز جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی به تشریح فعالیت‌های این سازمان پرداخت. به گفته وی سازمان زیباسازی برنامه‌ها را در قالب 7گروه مطالعه و طراحی کرده که این گروه‌ها عبارتند از: رفتار نو، دیدار نو، سیمای نو، سامان نو، رنگ نو، خیال نو و اندیشه نو. کامیاب با تأکید بر اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی در مشارکت شهروندی بسیار مهم است، تصریح کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم که در این بخش ما را یاری کنند.

وی در ادامه گفت: بر پایی جشنواره پلاک بهاری در بخش رفتار نو قرار دارد و شهروندانی که بیشترین فعالیت و زیباترین اقدام را در سامان دادن به نمای منزل خود داشته باشند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. وی ادامه داد: این جشنواره در ابتدا در سطح مناطق انجام می‌شود و نهایتا برگزیدگان در سطح تهران معرفی خواهند شد. کامیاب اضافه کرد: نورپردازی و پیرایش نماهای عمومی ساختمان و هرگونه زواید و شست‌وشو و نظافت ازجمله محورهای این جشنواره است. وی با بیان اینکه باورمان این است که در گام نخست قبل از اینکه بخواهیم عناصر جدید به شهرمان اضافه کنیم باید چهره شهر را از زواید پاکسازی کنیم، افزود: گاهی به‌علت طراحی‌های نامناسب یا مکان‌یابی نادرست و یا کج‌سلیقگی و به خرج ندادن ذوق یک المان به آلودگی بصری تبدیل می‌شود.

کامیاب ادامه داد: پاک‌سازی برچسب‌های تبلیغاتی و تبلیغات بدون مجوز که این روزها نه‌تنها دیواره‌های شهر را درگیر کرده است بلکه در کف خیابان‌ها نیز دیده می‌شود، ازجمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.مدیرعامل سازمان زیباسازی از پیرایش محور ناصرخسرو و محدوده انقلاب تا چهارراه ولیعصر خبرداد و گفت: میدان ولیعصرتا زرتشت نیز به‌عنوان الگوسازی پیرایش خواهد شد و همچنین هرکدام از مناطق شهر یک محور را تعیین و پیرایش می‌کنند.

نصب 14مجسمه در 14مکان پرتردد شهر، پیرایش خیابان انقلاب تا چهارراه ولیعصر، بهسازی 44هزار مترمربع نقاشی دیواری و ساماندهی ورودی جنوبی تهران و بزرگراه امام علی ازجمله برنامه‌های این سازمان برای استقبال از بهار است.

کد خبر 250922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز