دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه حوادث: ظن کارآگاهان به ماجرای مرگ یک مرد معتاد، راز جنایت خانوادگی را فاش کرد.

هر چند پزشکی قانونی در گزارش اولیه علت مرگ قربانی را تزریق مواد‌مخدر اعلام کرده بود اما پلیس اصرار داشت که وی به قتل رسیده است.11آبان‌ماه مأموران جسد مرد جوانی را در حاشیه شهر ساری پیدا کردند. هیچ مدارکی کنار جسد وجود نداشت و با توجه به‌وجود آثار سوزن و تزریق روی دستان قربانی این فرضیه قوت یافت که وی به‌علت مصرف بیش از حد مواد‌مخدر به کام مرگ رفته است.

به همین‌خاطر جسد این مرد به‌عنوان مجهول‌الهویه به پزشکی قانونی فرستاده و همزمان پرونده‌ای در اداره آگاهی استان مازندران گشوده شد و تیمی از مأموران تحقیقات درخصوص مرگ این مرد را آغاز کردند.

انگشت‌نگاری

مأموران در نخستین اقدام به سراغ پرونده‌های مربوط به افراد ناپدید شده رفتند اما مشخصات جسد با هیچ کدام از کسانی که طی هفته‌های اخیر گم شده بودند، مطابقت نداشت. از سوی دیگر معاینات اولیه پزشکی حاکی از آن بود که قربانی بر اثر مصرف مواد دچار ایست قلبی شده و به کام مرگ رفته است. مأموران وقتی در این شاخه به بن بست رسیدند به انگشت‌نگاری از جسد پرداختند؛ چراکه قربانی معتاد به مواد‌مخدر بود و این احتمال وجود داشت که سابقه دار باشد.

نتیجه انگشت‌نگاری، هویت قربانی را فاش کرد. مأموران در ادامه به سراغ خانواده مقتول رفتند و همسر قربانی وقتی متوجه شد که شوهرش به کام مرگ رفته و مأموران جسدش را در حاشیه شهر پیدا کرده‌اند، گفت: همسرم مدت‌هاست که در دام اعتیاد گرفتار شده و بارها به زندان رفته است. ما به‌شدت با هم اختلاف داشتیم و درواقع من و خانواده‌اش به‌خاطر اعتیادش او را طرد کرده بودیم.وی ادامه داد: معمولا شوهرم بدون اینکه ما را در جریان قرار دهد از خانه بیرون می‌رفت و بعد از چند روز یا بر می‌گشت یا اینکه معلوم می‌شد دستگیر شده است. به همین‌خاطر وقتی گم شد، نگرانش نشدیم.

راز جنایت

با وجود اینکه همسر و دیگر اعضای خانواده قربانی اظهارات مشابهی داشتند اما به‌نظر مأموران مرگ مرد جوان مشکوک بود. با اصرار کارآگاهان جنایی، پزشکی قانونی مجددا به معاینه جسد مرد معتاد پرداخت تا اینکه با انجام آزمایش‌های تخصصی مشخص شد که وی بر اثر خفگی به کام مرگ رفته است. همین نظریه نشان از جنایتی خاموش می‌داد. برای همین کارآگاهان باردیگر به تحقیق از خانواده قربانی پرداختند تا اینکه سرانجام همسر وی صبح یکشنبه 4اسفند‌ماه کلید معمای جنایت را در اختیار تیم تحقیق قرار داد.

وی گفت: همسرم به‌خاطر اعتیادش آبروی من و خانواده‌اش را برده بود. مرتب مرا کتک می‌زد و خانواده‌اش را اذیت می‌کرد. برای اینکه از دست شکنجه‌های او خلاص شوم با همدستی برادرشوهرم که از دست او خسته شده بود، نقشه کشتن وی را کشیدیم. برای اجرای این نقشه مقداری داروی بیهوشی خریدم و شب حادثه در غذای شوهرم ریختم. بعد از اینکه او بیهوش شد برادرشوهرم وی را خفه کرد.بعد از اعترافات این زن 27ساله، برادرشوهر وی نیز دستگیر شد.

این مرد با اعتراف به قتل گفت: برادرم 2 سال از من کوچک‌تر بود و از وقتی در دام اعتیاد گرفتار شده و به زندان افتاده بود، مدام آبروریزی می‌کرد. از سوی دیگر مرتب همسرش را کتک می‌زد و همه را خسته کرده بود. برای همین تصمیم گرفتیم او را به قتل برسانیم و با صحنه‌سازی‌، مرگش را مصرف مواد نشان دهیم. وی ادامه داد: آن روز بعد از قتل برادرم جسدش را داخل وانت پیکان خودم گذاشتم و همراه همسر برادرم به حاشیه شهر رفتیم و جسد را در آنجا رها کردیم.

سرهنگ عظیمی رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اعلام این خبر به همشهری گفت: این پرونده با تیزهوشی و انجام اقدامات علمی مأموران پلیس آگاهی استان مازندران سرانجام به نتیجه رسید و راز آن فاش شد. وی افزود: 2 متهم بعد از اعتراف به جنایت، صبح دیروز (دوشنبه) به بازسازی صحنه جنایت پرداختند و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پلیس آگاهی استان مازندران قرار گرفتند.

کد خبر 250894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز