همشهری آنلاین: "توماس باخ"، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک پایان ۲۲-مین دوره بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ میلادی در شهر سوچی روسیه را اعلام کرد.

Sochi

مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک سوچی عصر یکشنبه (4 اسفند) در ورزشگاه "فیشت" برگزار شد.

به گزارش ریانووستی، در این مراسم که در ساعت 20 و 14 دقیقه به وقت مسکو (ساعت 19 و 44 دقیقه به وقت تهران) آغاز شد، سرود ملی روسیه توسط گروه کر کودکان روسیه شامل یک هزار کودک به رهبری "والری گرگییف" (Valery Gergiev) اجرا شد.

"توماس باخ" طی سخنرانی در مراسم اختتامیه بازی‌ها با ابراز سپاسگذاری از مسئولین برگزاری این رقابت‌ها گفت: "همه افرادی که آماده استقبال از اندیشه‌های جدید هستند، چهره چدید روسیه را به عنوان کشوری نیکخواه و گشاده‌رو برای دنیا دیدند. ما در اینجا با تعداد زیادی از شکست‌ها و پیروزی‌های بزرگ روبرو شده و به طور شایسته از عهده آنها بر آمده‌ایم، ورزشکاران در شرایط بسیار عالی قرار داشتند".

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک همچنین گفت که روسیه "وعده‌ها و تعهدات خود برای برگزاری این بازی‌ها را به طور کامل انجام داده است".

همچنین انتقال پرچم المپیک از شهر سوچی به شهر پیونگ‌چانگ کره جنوبی در ورزشگاه "فیشت" در حین مراسم اختتامیه 22-مین دوره بازی‌های المپیک زمستانی 2014 میلادی انجام شد.

"آناتولی پاخوموف" (Anatoliy Pakhomov)، شهردار سوچی پرچم را به دست "توماس باخ" (Thomas Bach)، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک داد که آن را به دست شهردار پایتخت بازی‌های المپیک زمستانی 2018 میلادی بدهد.

بازی‌های المپیک زمستانی از 7 تا 23 فوریه برگزار شد. روسیه در این بازی‌ها رکورد جدید خود را از نظر مجموع نشان‌ها و تعداد نشان‌های طلا ثبت کرد. ورزشکاران روسیه در مجموع 33 نشان را دریافت کردند که 13 نشان طلا، 11 نشان نقره و 9 نشان برنز از جمله آنها هستند.

به دنبال آن 11 ـ مین دور بازی‌های پارالمپیک زمستانی از روز 7 تا 16 مارس (16 تا 25 اسفند) در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود. یادآور می شود که 23 فوریه روز ارتش روسیه است.

 

کد خبر 250782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز