چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

واکنش‌ها به نمایش موفق فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» ساخته نرگس آبیار همچنان ادامه دارد.

سینما - فیلم شیار ۱۴۳

 رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم جزو کسانی بود که ضمن تحسین ساختار و داستان فیلم گفت: شاید بزرگ‌ترین آزمون برای جشنواره سی و دوم قضاوت درباره این فیلم باشد. شیار143 روایتی بسیار صادقانه، شریف، باورپذیر و واقعی از دفاع‌مقدس است و هر چند عواطف و احساسات را کاملا درگیر خود می‌کند اما اصلا شعارزده نیست.

مرادی افزود: فیلم خانم آبیار گرچه در حوزه دفاع‌مقدس ساخته شده ولی یک گلوله در آن شلیک نمی‌شود. هنگام تماشای فیلم چندبار اشک ریختم و تمام کسانی که اطرافم نشسته بودند هم منقلب شده بودند. خدا را شکر کردم که شیار143 را دیدم و برای سازندگان و عوامل محترم خیلی دعا کردم. بازی بی‌تکلف، قدرتمند و به‌شدت باورپذیر خانم مریلا زارعی در این فیلم مخاطب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رفتار ابراهیم حاتمی‌کیا در تقدیم کردن «چ» به عوامل شیار143 را بسیار شرافتمندانه توصیف کرد و ادامه داد: کسی که فیلمش در همین جشنواره در معرض قضاوت است و از فیلمی دیگر دفاع می‌کند، این از آزادگی او حکایت دارد. وی در پایان فیلم‌های «چ» ، «امروز» و «مهمان داریم» را آثار بسیار خوب جشنواره امسال نام برد و شیار143 را یک اتفاق نامید.

دختر شهید مهدی زین‌الدین هم ضمن تأثیرگذار دانستن شیار143 از کارگردان و بازیگر فیلم برای ارائه تصویری تأثیرگذار از دفاع‌مقدس تشکر کرد. لیلا زین‌الدین درباره شیار143 به مهر گفت: این فیلم بسیار زیبا و تأثیرگذار است و به خوبی توانسته نشان دهد که چگونه یک مادر انتظار فرزندش را می‌کشد؛ فرزندی که به جبهه رفته و حال از او هیچ خبری نیست. من به‌عنوان یک دختر شهید که این فضاها را درک کرده فکر می‌کنم ساختن چنین فیلم‌هایی بسیار سخت است.

وی با اشاره به اینکه شیار143 واقعیت‌هایی از زندگی آدم‌های پس از جنگ را نشان می‌دهد، افزود: من و بعضی از دوستانم فکر کردیم شاید بهتر باشد بعضی از دوستانی که خودشان درگیر این مسائل بوده‌اند فیلم را نبینند چون تمام آن مشکلات دوباره برایشان زنده می‌شود. درهرحال، فیلم دردی را بیان می‌کند که دیدنش برای ما حسی زیبا و توصیف‌ناپذیر دارد. برای من بسیار جالب بود که این فیلم را یک زن ساخته است. من معتقدم هر کسی نباید در فضای جنگ کار کند. مجید مجیدی هم عصر روز 21بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت به تماشای شیار143 نشست.

 

کد خبر 249313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز