جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

التهاب صف‌های طویل سبدکالایی سرانجام پس از چند روز پرحاشیه فروکش کرد و توزیع این بسته غذایی در بیشتر فروشگاه‌ها با آرامش همراه شد.

به گزارش همشهری، با توجه به ناهماهنگی‌هایی که در روزهای نخست اعطای سبد کالایی رخ داد و فضای پرگلایه‌ای را برای دولت پدید آورد، تصمیم گرفته‌شد زمان ارائه سبد کالا تا پایان سال تمدید و دایره مشمولان آن بازتر شود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت مستقیم این پروژه را بر عهده گرفت.

کار به جایی رسید که رئیس‌جمهور نیز در گفت‌وگوی تلویزیونی خود به‌خاطر مشکلات ایجاد شده برای مردم، عذرخواهی کرد و وعده اصلاح امور را داد. بر همین اساس علی ربیعی روز پنجشنبه در چند فروشگاه توزیع سبد کالا در نقاط مختلف تهران، به صف‌های سبد کالایی پیوست و گلایه‌های مردم را شنید. هرچند دیدار مردم با وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی زمانی انجام شد که حداکثر زمان انتظار در صف برای دریافت این سبد به 15تا 20دقیقه رسیده بود و از التهاب روزهای اول خبری نبود.

در این دیدار که حدود یک‌ساعت به طول انجامید، برخی سرپرستان خانوار که نام آنها برای دریافت سبد اعلام نشده بود، از ربیعی علت را جویا شدند. ربیعی به خانوارهایی که سرپرست خانوار آنها کارگر یا مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی بودند، اطمینان داد که در مرحله بعدی که هفته آینده اعلام خواهد شد، نام آنها برای دریافت سبد عنوان می‌شود. در روزهای نخست اعطای این سبد هم عموم مراجعه‌کنندگان به فروشگاه‌ها کسانی بودند که مشمول دریافت این سبد نبودند. تراکنش‌های ناموفق در شبکه بانکی در این روزها نشان می‌دهد که از 800هزار نفری که در ابتدا مراجعه کرده بودند، تنها 200هزار نفر مشمول دریافت سبد کالا بودند.

وزیر کار در صف دریافت سبد کالا از مستمری‌بگیرانی که بعد از ارائه کارت بانکی خود متوجه می‌شدند که مشمول سبد کالایی نشده‌اند، عذرخواهی کرد و وعده داد در دور بعدی همه مستمری‌بگیران مشمول خواهند شد.

مشارکت اصناف در توزیع سبد کالا

دولت برای جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی در مراحل بعدی توزیع، دست به اقدامات مختلفی زده است که ازجمله آنها می‌توان به واگذاری بخشی از توزیع سبد کالایی به اتاق اصناف اشاره کرد.در این رابطه قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف اظهار کرد:‌ بخشی از توزیع سبد کالا به اصناف واگذار شده تا سبد کالا در حجم وسیع و گسترده بدون ایجاد صف‌های طولانی عرضه شود. تا امروز 20هزار نقطه در سراسر کشور برای توزیع سبد کالایی آماده شده‌اند و روز شنبه راهکارها و نحوه ارائه سبد کالایی به واحدهای توزیع‌کننده اعلام خواهد شد.

کد خبر 248677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز