مشاور زیست‌محیطی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برگزاری نمایشگاه محیط‌زیست فرصت مناسبی برای ارائه آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای زیست‌محیطی برای بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه عموم مردم است.

محیط زیست

مجید عباسپور گفت: از برگزار‌کنندگان این نمایشگاه‌ها انتظار می‌رود تا در آن به درستی به مقوله‌های مختلف زیست‌محیطی مانند حفاظت از آب، خاک، هوا و حفظ تنوع زیستی پرداخته و فناوری نوین در این زمینه‌ها به نحو مطلوب و همه‌فهمی ارائه شود و در معرض دید عموم قرار گیرد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: بهتر است تمام زوایای زیست‌محیطی و خطرات ناشی از بی‌توجهی به آن به روشنی ارائه شود. به‌عنوان مثال، اگر می‌گوییم در جنگل ابر جاده‌ای احداث نشود، در این نمایشگاه با ارائه دلیل، نتایج مخرب آن گوشزد یا آموزش داده شود که احداث معدن در مناطق حفاظت‌شده چه خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

مشاور زیست‌محیطی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروزه خطراتی که محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور با آن مواجه است، بسیار زیاد است. ازاین‌رو آشنا کردن نسل امروزی و حتی مسئولان این عرصه با خطرات از بین رفتن عرصه‌های طبیعی جزو وظایف دست‌اندرکاران عرصه زیست‌محیطی است که از فرصت برگزاری نمایشگاه تخصصی محیط‌زیست می‌توانند برای رسیدن به این هدف به نحو مطلوبی استفاده کنند. سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست از 24 تا 27 بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 248125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز