همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری مراسم پایانی سی و دومین جشنواره تئاتر فجر از ناهید مسلمی، انوشیروان ارجمند، نصرت‌الله مسعودی و فردوس کاویانی با اهدای تندیس جشنواره تقدیر شد.

مراسم تقدیر

به گزارش فارس، احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد، حسین طاهری مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قادر آشنا دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز در مراسم تقدیر از این هنرمندان حضور داشتند.

انوشیروان ارجمند پس از دریافت تندیس خود گفت: بزرگترین تقدیر برای من زمانی است که هنر در دیدگاه عمومی جایگاهی پیدا کند و تفاوتی میان اقشار جامعه برای بهره برداری از تولیدات هنری وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: من تلاش هنرمند برای ارتقای نقطه باور مردم را دوست دارم.

فردوس کاویانی نیز در این مراسم اظهار داشت: تئاتر بزرگترین دانشگاه دنیا برای عموم انسانها است که به پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه می‌اندیشد.

وی حضور خود در تئاتر را مربوط به آغاز ورود تولیدات کارگاهی در بدنه تولید نمایش کشور دانست و تصریح کرد: باید مردم و کلیه مسئولان و دست اندرکاران را به دیدن تئاتر دعوت کنیم زیرا هر کس که با تئاتر در ارتباط باشد در کار خود موفق تر است.

نصرت الله مسعودی هم پس از دریافت تندیس و تقدیرنامه خود گفت: من 28 کار بازیگری و نمایشنامه نویسی در حوزه تئاتر انجام داده ام و اگر با وجود دوری 20 ساله ام از این هنر، تئاتر برایم اهمیتی نداشت اینجا پیش روی شما نبودم.

ناهید مسلمی نیز در این مراسم گفت: اگر بهانه ای برای درک زندگی وجود داشته باشد حتما می‌توان آن را در تئاتر پیدا کرد.

وی سپس با سلام به دوستانش در تئاتر از مسئولان به دلیل تقدیر از او در زمانی که در سلامت کامل و قید حیات است تشکر کرد و شعری از سید علی صالحی با عنوان از بند خواهم رست را برای حضار قرائت کرد.

در ادامه این مراسم برای محمود استاد محمد، سعدی افشار، مرشد ولی الله ترابی، رضا شیخ احمد خمسه و رضا رضامندی از درگشتگان تئاتر در سال جاری با ذکر نام و تشویق حضار تقدیر به عمل آمد و سپس نمایشی با نام روزهای جشنواره با محوریت مرور خاطرات تئاتر و هنرمندان پیشکسوت آن به نویسندگی محمد رحمانیان و بازیگری سها صفاجو و پرتو بهمنیان با آهنگسازی و اجرای زنده اشکان خطیبی اجرا شد.

سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 26 دی تا 12 بهمن در تهران و پنج استان کشور برگزار شد.

کد خبر 247995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز