همشهری آنلاین: معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با بیان اینکه برنامه‌ای برای کاهش سهمیه سوخت ۱۱ میلیون خودروی شخصی نداریم، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما ساماندهی سهمیه‌های ویژه‌ای است که به برخی خودروها داده می‌شود و زمینه ساز وقوع تخلف شده است.

بنزین

ایرنا نوشت: حسین هاشمی با تشریح جزییات آخرین مصوبات ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت برای ساماندهی سهمیه‌ها، اظهار داشت: این ستاد به دنبال ساماندهی وضعیت مصرف سوخت است و قصد ندارد از طریق اجرای این طرح ها به مردم فشاری وارد نماید.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: در صورت ساماندهی میزان مصرف بنزین این خودروها و باطل کردن کارت های سوخت خوروهایی که ترددی در جاده ها ندارند، حدود 13 میلیون لیتر مصرف بنزین کشور کاهش خواهد یافت.

هاشمی ادامه داد: براساس تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار است سهمیه ویژه مراکز آموزش رانندگی قطع و به سهمیه عادی تبدیل شود.

وی آژانس های مسافربری را از جمله مراکز دارای سهمیه‌های خاص دانست و اظهار داشت: تخمین زده می شود که مالکان حدود ٥٠ هزار خودرویی که کارت سوخت آنها تحت عنوان آژانس مسافربری صادر شده، هیچ فعالیتی در این مراکز ندارند.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور ادامه داد: برای ساماندهی مصرف سوخت در این مراکز تا 15 بهمن ماه به مدیران این مراکز مهلت داده شده که اطلاعات لازم را به ستاد اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

هاشمی اضافه کرد: قرار است از اول اسفند ماه سهمیه ویژه خودروهایی که در مراکز حمل و نقل عمومی فعالیت نمی‌کنند قطع و به سهمیه عادی تبدیل شود.

وی در خصوص شایعه تعلق کارت سوخت تنها به 15 میلیون نفر و ابطال سایر کارت‌های سوخت، گفت: این طرح در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطرح نشده است.

کد خبر 247643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز