گروه شهری: به مناسبت فرارسیدن روزهای دهه فجر و جشن انقلاب اسلامی، مدیریت شهری برنامه ویژه‌ای برای میدان امام حسین و زیرگذر ولیعصر تدارک دیده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح آخرین برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر از نصب وقایع‌نگار بهمن 57 تا 92 در مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی خبر داد. همچنین برگزاری نمایشگاه در زیرگذر ولیعصر در دستور کار قرار دارد.
به گفته سیدمحمد هادی ایازی، برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه شهرداری تهران به مناسبت سی‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جلسه اخیر شورای‌عالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مورد بررسی قرار گرفت و مباحث مهمی در این جلسه به تصویب اعضا رسیده است.

بر این اساس مقرر شد تا مجموعه مدیریت شهری با همکاری سازمان‌ها و نهادهای متولی در زمینه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم راهپیمایی 22بهمن اهتمام داشته و زمینه حضور و مشارکت گروه‌ها و ساختارهای مردمی همچنین شبکه‌های اجتماعی شمسه، شکوفا، مشکات و تسنیم را فراهم کنند. بدین‌منظور شرایطی فراهم می‌شود که مردم از محله‌های مختلف شهر تهران با نمادها، شعارهای خاص خودشان در راهپیمایی شرکت و به‌صورت خودجوش ابراز تعلق به ارزش‌ها و شعائر انقلابی و انزجار از استکبار جهانی را اعلام کنند.

براساس مصوبه شورای‌عالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران همچنین تدابیری برای حضور گسترده اقلیت‌های دینی در مراسم راهپیمایی 22بهمن اندیشیده خواهد شد.سازمان زیباسازی نیز مانند دیگر مجموعه‌های شهرداری تهران برحسب ماموریت‌های خود نسبت به اجرای وظایفی در مسیر راهپیمایی اقدام خواهد کرد. همچنین این سازمان موظف شده تا پایان سال‌جاری تعداد 110پرچم در شهر نصب کند.

مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی با نصب بنر و نمادهای پیشرفت و اقتدار و وقایع 22بهمن 57 تا 92 مزین می‌شود. اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و نمایشی در میدان امام حسین به‌عنوان مبدا حرکت راهپیمایی شرق تهران در دستور کار قرار دارد. همچنین سازمان فرهنگی هنری نسبت به راه‌اندازی فرهنگسرای موقت 22بهمن در مسیر راهپیمایی و زیرگذر ولیعصر اقدام می‌کند. برج میلاد، باغ موزه دفاع‌مقدس، قصر، بوستان ولایت و ملت نیز در این ایام به‌طور خاص نورافشانی خواهند شد. سازمان ورزش نیز مسئولیت فراهم کردن زمینه حضور گسترده ورزشکاران و 5هزار دوچرخه‌سوار در مسیر راهپیمایی را عهده‌دار شده است.

کد خبر 247439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز