همشهری آنلاین: معترضان تایلندی در بحبوحه بحران سیاسی این کشور با آغاز وضعیت اضطراری تحمیل شده در بانکوک مقابله کرده‌اند.

تایلند

معترضانی که خواهان برکناری نخست وزیر تایلند هستند روز چهارشنبه (۲ بهمن) با وجود آغاز وضعیت اضطراری، در خیابان‌های بانکوک ماندند.

مقامات این کشور جنوب شرقی آسیا در پی گسترش تظاهرات ضد دولتی در شماری از بخش‌های تایلند روز سه‌شنبه، وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.

این حکم به دولت اختیار تمام می‌دهد که با هرگونه بی‌نظمی برخورد کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی معترضان نوشت: «ما به وضعیت اضطراری هیچ توجهی نمی‌کنیم و مانند قبل به تظاهرات خود ادامه می‌دهیم.»

وی همچنین افزود که اعلام این وضعیت نشانه درماندگی دولت است.

روز چهارشنبه یکی از رهبران ارشد حامی دولت در منزل خود هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

اعتراضات در تایلند در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۳ و پس از آن آغاز شد که دولت پیشنهاد لایحه عفوی را مطرح کرد که بر اساس آن تاکسین شیناواترا، نخست وزیر پیشین و برادر نخست وزیر فعلی مورد عفو قرار گرفته و مقدمات بازگشت وی به تایلند فراهم می‌شد.

نخست وزیر پیشین تایلند که در سال ۲۰۰۶ از قدرت برکنار شد، از سال ۲۰۰۸ برای اجتناب از گذراندن دو سال حبس به اتهام فساد، در تبعیدی خود خواسته به سر می‌برد.

هدف از این تظاهرات، لغو انتخابات دوم فوریه است که نخست وزیر در تلاش برای غلبه بر بحران سیاس خواستار برگزاری آن شد. معترضان می‌خواهند دولت را با یک «شورای مردمی» جایگزین کنند.

کد خبر 246810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز