همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سهم ۷۰ درصدی مصاحبه در آزمون دکترا صحت ندارد، گفت: این سهم ۲۱ درصد است، ۴۹ درصد سوابق آموزشی و پژوهشی و ۳۰ درصد هم آزمون اختصاصی برای داوطلبان موثر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی زاهدی در پی حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و سوال نمایندگان درباره سهم مصاحبه در پذیرش دانشجوی دکتری، گفت: مدتی قبل در رسانه‌ها به نقل از وزیر علوم آمده بود که نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکترا با سال‌های قبل متفاوت شده و در روش جدید 30 آزمون اختصاصی و 70 درصد مصاحبه اختصاص می‌یابد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع تبدیل به سوال شد و چند تن از نمایندگان از وزیر در این رابطه سوال کردند. وزیر علوم هم در کمیسیون حاضر شد و در پاسخ به این سوال گفت که نگفته 70 درصد سهم مصاحبه در آزمون دکتراست.

وی خاطرنشان کرد: به موجب آنکه تصمیم گرفته شده و به کمیسیون آموزش ارائه شده است، در آزمون دکترا 30 درصد سهم آزمون اختصاصی و 70 درصد بقیه توزیع می‌شود؛ به این ترتیب که 21 درصد به مصاحبه و 30 درصد به کارهای پژوهشی داوطلبان و بخشی هم به سوابق آموزشی مانند توصیه‌نامه‌های علمی، معدل و دروس مربوطه اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: البته نماینده سوال‌کننده از پاسخ وزیر در این رابطه قانع نشد و قرار شد ظرف سه روز موضوع مورد مطالعه قرار گیرد که این تغییرات چقدر به نفع داوطلبان است.

کد خبر 246798
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز