چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

۱- برزو نیک‌نژاد که با فیلم «ناخواسته» در جشنواره فیلم فجر امسال حاضر است، درباره حضور محمدحسین لطیفی در هیأت انتخاب جشنواره امسال گفت: لطیفی قرار بود تهیه‌کننده کار ما باشد ولی شرایط مالی ایشان و درگیری برای تولید «زمانی برای عاشقی» موجب شد نتوانیم از حضورشان بهره ببریم.

سینما - فیلم ناخواسته

 ایشان قرار بود به‌عنوان تدوینگر کنار ما باشد که به واسطه حضور در هیأت انتخاب این هم منتفی شد. برخلاف آنها که می‌گویند لطیفی باعث شده فیلم من در بخش مسابقه فیلم‌های اول باشد، من معتقدم اتفاقا فیلم من از اسم لطیفی لطمه خورد.

2- رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی درباره وضعیت میزبانی این سینما از فیلم‌های جشنواره امسال گفت: قرار است در سانس اول فقط فیلم‌های سه‌بعدی اکران کنیم و در 3سالن فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران روی پرده می‌رود. در 2سالن دیگر آثار مستند و فیلم‌های بخش بین‌الملل اکران می‌شوند. امسال هم قطعا با توجه به آثار حاضر در جشنواره ما سانس‌های فوق‌العاده خواهیم داشت. آخرین سانس نمایش فیلم‌ها 22:30است و از ساعت 12یا 12:30بامداد سانس‌های فوق‌العاده آغاز می‌شود.

3- فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری بدون ممیزی در بخش خارج از مسابقه جشنواره به نمایش درمی‌آید. گفته می‌شود مردم و اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر همان نسخه‌ای را ببینند که پیش از این برای اهالی رسانه به نمایش درآمده است. قرار است این هفته عیاری برای دریافت پروانه نمایش داخلی و خارجی این فیلم اقدام کند.

4- فیلمبرداری فیلم سینمایی «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی روزهای پایانی را پشت سر می‌گذراند. در حال حاضر گروه در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس حضور دارند و امیر توسلی موسیقی متن را می‌سازد. معراجی‌ها پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال از 23بهمن در سینماهای تهران روی پرده می‌رود.

5- ازجمله برای اکران سال آینده به‌وجود می‌آورد. طبق معمول حدود 60فیلم حاضر در بخش مسابقه جشنواره فجر برای اکران اولویت دارند و ظرفیت اکران سینمای ما نهایتا 60فیلم در سال است! در واقع باید گفت هر فیلمی که به جشنواره نیامده در اکران با مشکل مواجه می‌شود. ضمن اینکه از همین الان باید امیدوار باشیم در گرفتن فرصت اکران بین فیلم‌های حاضر در جشنواره تنشی به‌وجود نیاید!

6- مدیر امور استان‌ها و تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر از امضای تفاهمنامه بین وزارت کشور، سازمان سینمایی و جشنواره برای نمایش همزمان فیلم‌ها در استان‌ها خبر داد. ناصر باکیده گفت: برای مردم در تمام استان‌ها این امکان به‌وجود آمده که فیلم‌های جشنواره را همزمان با تهران ببینند. 2نکته بسیار مهم هم وجود دارد؛ یکی نقطه اتصال صاحبان آثار با مردم و دیگری همکاری مؤسسه سینما شهر که اولویت تجهیز سالن‌های سینما را به سیستم دیجیتال به سالن‌هایی داده که متقاضی نمایش فیلم‌های جشنواره شدند. تاکنون از ۳۰ استان متقاضی نمایش فیلم‌های جشنواره فجر، ۲۷ استان به مرحله اجرایی شدن تفاهمنامه رسیده‌اند و در روزهای آینده 3استان دیگر هم به استان‌های نمایش‌دهنده اضافه می‌شوند.

کد خبر 246715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز