گروه شهری: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از وجود صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها به‌ویژه در روزهای پایانی هفته به‌عنوان یک معضل اجتماعی نوظهور در سطح شهر نام برد و از دولت خواست تا هر چه سریع‌تر تکلیف چگونگی سهمیه‌بندی بنزین را روشن کند.

به گزارش همشهری خسرو دانشجو روز یکشنبه در حاشیه چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: آرامش مردم تحت‌الشعاع بی‌نظمی‌های موجود در تأمین سوخت قرار گرفته علاوه بر این بی‌اطلاعی از زمان و نحوه سهمیه‌بندی بنزین، مردم را وامی‌دارد تا از هر موقعیتی به‌منظور دسترسی به سوخت استفاده کنند که همین امر تعداد دفعات مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها را افزایش داده است.

دانشجو علاوه بر استناد به گزارش‌های دریافتی از اشکالات موجود در دستگاه‌های تحویل سوخت، ناآشنایی برخی کارگران پمپ‌بنزین‌ها و نیز رانندگان در نحوه استفاده از کارت هوشمند سوخت را نیز عامل تشدید مشکلات به‌وجود آمده در تأمین بنزین مورد نیاز شهروندان دانست.

وی اظهار داشت: به‌عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولت محترم انتظار داریم نسبت به روشن کردن تکلیف مردم و رفع اشکالات موجود در راه تأمین سوخت خودروها هرچه سریع‌تر اقدام نمایند.

دانشجو همچنین اصلی‌ترین موضوع مورد بررسی جلسه غیرعلنی شورای شهر را مربوط به بحث گردشگری و ساماندهی و توسعه تأسیسات گردشگری در شهر تهران اعلام کرد و در توضیح آن گفت: کمبود تعداد هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی که باید در اختیار گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از شهر تهران قرار گیرد در شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهایی مبنی بر جذب سرمایه‌های سرمایه‌گذاران در ساخت و توسعه هتل‌ها و اقامتگاه‌های مناسب در سطح شهر ارائه شد.

دانشجو با اشاره به این‌که یکسری مسئولیت‌ها در این حوزه از اختیار مدیریت شهری خارج است گفت: در هر حال ماده واحده‌ای بسیار مفصل در سه صفحه تنظیم و در جلسه غیرعلنی شورا برای اعضاء قرائت و کلیات آن به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر اظهار داشت: هم‌اکنون در کمیسیونی متشکل از اعضای شورای شهر و شهرداری تهران آیین‌نامه اجرایی و جزئیات این ماده واحده در حال بررسی است که پس از آن در صحن علنی شورا به‌منظور تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

روز یکشنبه گذشته و در غیبت مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پس از ارائه گزارش عملکرد 20 ماهه نوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به اعضای شورا قرار شد در جلسه روز سه‌شنبه، اعضای شورا به طرح سؤالات و پیشنهادات خود از قالیباف و نوریان در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی شهر تهران بپردازند.

کد خبر 24583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز