همشهری آنلاین: رضا فرجی دانا وزیر علوم که پس از قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ‌های او درباره انتصابات آموزش عالی، کارت زرد دریافت کرد؛ در ادامه روند تغییر روسای دانشگاه‌ها تازه‌ترین حکم خود را به سرپرست دانشگاه تفرش داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سوال مشترک 23 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که تحت عنوان «عدم پایبندی وزیر علوم به تعهدات در انتصابات مدیران» از آن نام برده می‌شود، در نشست علنی یکشنبه 8 دی ماه مجلس مطرح شد که در نهایت نمایندگان با 73 رأی موافق، 149 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس از پاسخ‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قانع نشدند و بالاخره کارت زرد مجلس نصیب رضا فرجی دانا شد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بعد از کارت زرد مجلس به فرجی دانا گفت: از عدم رضایت نمایندگان در آغاز به کار وزیر علوم متاسف شدیم و امیدواریم وی با درایت بیشتری در این وزارتخانه به ادامه کار بپردازد.

ناظران مسائل دانشگاه تصور می‌کردند که شاید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کابینه یازدهم پس از دریافت کارت زرد مجلس، انتصابات را متوقف یا روند آن تغییر دهد. اما پایگاه رسمی وزارت علوم یک روز پس از کارت زرد مجلس به فرجی دانا، با انتشار خبر انتصاب سرپرست جدید یک دانشگاه، نشان داد که تغییر روسای دانشگاه‌ها متوقف نشده است.

پایگاه رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نوشت: دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر محمدقاسم سحاب را به سمت سرپرست دانشگاه تفرش منصوب کرد.

متن کامل حکم انتصاب دکتر محمدقاسم سحاب به این شرح است: با توجه به تعهد، تخصص و شایستگی جناب عالی به عنوان سرپرست دانشگاه تفرش منصوب می‌شوید. امید است با توکل به خداوند سبحان، مأموریت و وظایف سرپرستی دانشگاه تفرش را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب به انجام رسانید و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری دانشگاهیان، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.

 

کد خبر 244194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز