گروه حوادث: دزدان مسلح وقتی فهمیدند که یکی از مالباخته‌ها با شکایت از آنها باعث دستگیری ۲عضو باند شده است، دست به گروگانگیری زدند. آنها مرد شاکی و بچه هایش را ربودند اما فرار ترسناک مرد جوان، راز آنها را فاش کرد.

از حدود 2‌ماه قبل مأموران پلیس شهرستان زاهدان در جریان سرقت‌های مسلحانه از خانه‌ها قرار گرفتند و تحقیقات خود را برای شناسایی دزدان شروع کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند همگی مسلح به سلاح گرم هستند و با استفاده از یک خودروی زانتیا و یک پژو نقره‌ای سرقت‌هایشان را عملی می‌کردند.

آنها بعد از شناسایی خانه‌های مورد نظرشان، بی‌هیچ مقدمه‌ای از دیوار بالا رفته و بعد از ورود به داخل خانه، ساکنان آنجا را با اسلحه تهدید کرده و سپس اقدام به سرقت اموال باارزش می‌کردند. با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان مأمور رسیدگی به پرونده شدند و سرانجام با شکایت یکی از مالباخته‌ها، توانستند 2نفر از اعضای باند سرقت را شناسایی و دستگیر کنند.

پس از دستگیری 2نفر از سارقان، بقیه اعضای باند وقتی فهمیدند که شکایت یکی از مالباخته‌ها باعث دستگیری همدستانشان شده، تصمیم به انتقام‌گیری گرفتند. آنها جمعه گذشته سوار بر خودروی پژو و زانتیا به خانه مالباخته حمله کردند و مرد جوان را به همراه 2فرزندش ربودند و به‌خودروی خودشان منتقل کردند. آنها سپس فرار کردند و قصد داشتند گروگان‌هایشان را به مخفیگاهشان ببرند که مرد جوان در بین راه توانست در ماشین را باز کرده و خودش را به بیرون پرت کند. دزدان که می‌دانستند توقف آنها ممکن است باعث دستگیری‌شان شود، به فرار ادامه دادند و این در حالی بود که مرد جوان به‌خاطر افتادن روی آسفالت خیابان، مجروح شده بود.

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس قرار داد، جست و جو برای دستگیری گروگانگیران مسلح شروع شد و کارآگاهان توانستند مخفیگاه آنها را شناسایی کنند. این محل به سرعت به محاصره پلیس درآمد اما زمانی که مأموران قصد دستگیری دزدان مسلح را داشتند، آنها شروع به تیراندازی کردند.محمد مرزیه، دادستان زاهدان که خود نیز در محل درگیری حضور داشت در گفت‌وگو با همشهری گفت: حدود ساعت 14:30بعد از ظهر یکشنبه، درگیری مسلحانه بین پلیس و گروگانگیران شروع شد. از آنجا که مردان مسلح 2پسربچه را در گروگان خود داشتند، مأموران پلیس سعی کردند از شلیک متقابل خودداری کنند اما دزدان دست بردار نبودند و به تیراندازی ادامه دادند.

وی افزود: این درگیری تا ساعت 4صبح بامداد ادامه داشت و در نهایت مأموران پلیس توانستند طی یک عملیات ضربتی، 2نفر از مردان مسلح را کشته و با دستگیری 2نفر دیگر، گروگان‌ها را آزاد کنند. به گفته مرزیه، با کشف مقدار زیادی سلاح و مهمات از مخفیگاه این باند، متهمان دستگیر شده به اداره آگاهی انتقال یافتند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 242738
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز