گروه اجتماعی: درخواست مشمولانی که متقاضی طی دوران خدمت سربازی خود به‌عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها بوده‌اند، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت.

مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی نتایج مرحله اول بررسی تقاضاهای قانون نحوه تأمین هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی در قالب طرح سربازی را اعلام کرد.طرح سربازی طرحی است که براساس آن، دانشگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه‌های زنجیره‌ای که شعبه‌های کشوری دارند، برای تأمین بخشی از نیروهای انسانی متخصص و مورد نیاز خود با اولویت جذب در واحدهای استانی دانشگاه، تعداد محدودی از متقاضیان واجد شرایط را از طریق مرکز جذب وزارتخانه به‌عنوان سرباز جذب‌ می‌کند.

از طرف دیگر این قانون برای اعضای هیأت علمی که موعد سربازی‌شان شده، به‌کار می‌آید. به این ترتیب که در اجرای قانون اجازه ادامه تحصیل به اعضای هیأت علمی، کسانی که حین خدمت در مقاطع تحصیلی بالاتر مشغول تحصیل می‌شوند، تعهد آنان برابر قانون مربوط به میزان ۲ برابر مدت تعهد باقیمانده خواهد بود.

اکنون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی متقاضی که قبلاً نسبت به ثبت مشخصات متقاضیان در پورتال مرکز نظارت و ارزیابی اقدام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به فهرست مشاهده تقاضاها​ی ثبت شده نسبت به نتیجه بررسی اطلاع به‌دست آورند و متقاضیان را از نتیجه بررسی آگاه کنند. این مرکز اعلام کرده است که ابلاغ طرح سربازی پذیرفته‌شدگان به دانشگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

همچنین آن دسته از افرادی که به‌دلیل تکمیل ظرفیت در رشته‌های مورد تقاضا در اولویت پذیرش قرار نگرفته‌اند، باید در تاریخ مندرج در برگه اعزام برای گذراندن خدمت سربازی عادی به محل مندرج در آن مراجعه کنند و عواقب ناشی از عدم‌مراجعه بموقع متوجه مشمولین متقاضی خواهد بود.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز باید با توجه به کاهش سهمیه 93-1392اعلام شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح و تکمیل ظرفیت در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، ریاضی، آمار، مهندسی عمران، رشته‌های گروه علوم انسانی، فیزیک و رشته‌های گروه کشاورزی و دامپزشکی از ارسال تقاضاهای جدید تا پایان دوره یعنی اول شهریورماه 93خودداری کنند. همچنین با توجه به حجم بالای کار و به‌منظور رسیدگی بموقع به تقاضاهای ارسالی، مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم تأکید کرد از مراجعه حضوری یا تلفنی افراد متقاضی خودداری و پیگیری‌های لازم از طریق نماینده آن دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی انجام شود.

کد خبر 242063
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز