همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ایران در عرصه‌های گوناگون، هم در کمیت و هم در کیفیت رشد فزاینده‌ای داشته و آمریکا از همگرایی بین ایران و کشورهای دنیا، نگران است.

علی سعیدی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی سعیدی در همایش روز دانشجو در دانشگاه پیام نور بجنورد، اظهار کرد: این همبستگی برای آمریکا مشکل‌آفرین خواهد بود زیرا ایران از یک نفوذ فزاینده‌ای در میان سایر کشورها برخوردار است.

وی ادامه داد: نکته دیگر بحرانی است که در آمریکا وجود دارد و این نشان‌دهنده این است که آمریکا در پیشبرد اهداف خود ناکام خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: نکته قابل توجه این است که آمریکا از تحریم‌های خود علیه ایران نتیجه معکوس گرفته است و تحریم‌ها نتوانسته جلوی رشد و پیشرفت هسته‌ای ایران را بگیرد.

وی گفت:یک مسئله قابل بحث این است که تحریم‌ها ممکن است تشدید یابد، اما این توافقنامه اتمام حجت با آمریکا است، در جبهه دشمن تغییراتی دیده می‌شود و ملت ما نیز به دنبال خواسته‌های مسلم خود می‌باشد.

وی افزود: اهداف دشمن این است که یک معادله هماهنگ یعنی گرایشی که بین کشورها وجود دارد را از بین ببرد و مانع این همگرایی باشد.

سعیدی ادامه داد: باید دقت و مراقبت ما بالا باشد، زیرا دشمن به دنبال محدود کردن ملت ما در تمام زمینه‌ها می‌باشد که ما در مقابل باید استحکام خود را حفظ کنیم.

وی گفت: اختلاف ما با آمربکا اختلافات اعتقادی و فرهنگی و ملی است و ما در مقابل شهدا و در برابر تاریخ مسئولیت داریم که از ارزش‌هایمان دفاع کنیم.

وی افزود: در این توافقنامه باید به دنبال دستاوردهای آن باشیم و در توافقنامه نهایی باید شرایطی فراهم شود که ایران به حق و حقوق خود برسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: آمریکا در هیچ جایی به قول‌های خود عمل نکرده و نباید خوشبین باشیم، به عنوان مثال در کشورهای سودان، فلسطین و کره جنوبی به توافق خود عمل نکرد.

وی ادامه داد: ما با آمریکا صلح نکرده‌ایم و این یک معادله برد و باخت است و به دنبال این هستیم که نفوذمان را گسترش دهیم.

وی همچنین با اشاره به فتنه 88 گفت: در انتخابات سال 88برخی کاندیداها در پی حمله به ساختارها و براندازی و به دنبال تغییر قانون اساسی بودند و کشاندن مردم به خیابان درست نبود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: این برکت نظام اسلامی است که با سران فتنه برخورد رافت گونه دارد و نباید از آن سوء استفاده شود.

وی در پایان با تبریک روز دانشجو خطاب به آنان گفت: دانشجویان در عرصه‌های علم پیشگام هستند و باید در تمام عرصه ها نظام را یاری رسانند.

کد خبر 241607
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز