سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: میلان مارتیچ از سران صرب به جرم ارتکاب جنایات جنگی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه به 35 سال زندان محکوم شد.

به نوشته ال موندو، میلان مارتیچ پیشتر رییس جمهوری منطقه صرب نشین کاریجنا بود. او متهم به ارتکاب جنایات جنگی در جریان جنگ‌های استقلال کرواسی ( 1991 تا 1995) است.

در حکم محومیت مارتیچ 52 ساله جنایات وی این چنین شرح داده شده است:مارتیچ در 18 مورد مجرم شناخته شده است.از جمله این موارد می‌توان به کشتار، تعقیب، اخراج و شکنجه  شهروندان کروات و تخریب شهر‌های این کشور در فاصله سال‌های 1991 تا 1995 اشاره کرد.جرائم مارتیچ در برگیرنده جنایات در جنگ بوسنی طی سال‌های  1992 تا 1995 نیز هست.

قاضی دادگاه مارتیچ  پس از اعلام جرائم وی گفت: مارتیچ وظیفه داشت از جنایات  رخ داده در زمان جنگ‌های کرواسی و بوسنی جلوگیری کند،  همچنین او وظیفه حفظ احترام نسبت به مبانی حقوق بشر را به عهده داشت، با این احوال او نه تنها این مسائل را رعایت نکرد که پا را حریم مسوولیت‌های خویش نیز فرا نر گذاشت. هدف مارتیچ از این جنایات  بشری  الحاق جمهوری کاجینا و سایر مناطق صرب  نشین بوسنی به صربستان بود.در واقع مارتیچ واسلوبودان میلوسوویچ  اقدامات جنایی مشترکی را برای رسیدن به هدف به هدفی مشترک انجام می‌دادند.

رادوان کارادزیچ و راتکو ملادیچ نیز از سایر سران صربی هستند که به دلیل انجام جنایات بی‌شمار در زمان جنگ بوسنی در سال 1995 از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه  تحت تعقیب هستند.

کد خبر 24147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز