گروه اقتصادی: سخنگوی دولت تلاش بانک مرکزی برای جلوگیری از کاهش نرخ ارز را تکذیب کرده است.

به گزارش همشهری تخلیه هیجان از بازار طلا و ارز و افزایش قیمت دلار و سکه طی 2 شائبه نقش بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز را تقویت کرده‌است. هرچند که وظیفه ذاتی بانک مرکزی ایجاد تناسب در عرضه و تقاضای ارز و جلوگیری از بروز تنش در بازار است اما محمدباقر نوبخت دیروز با رد این موضوع اعلام کرد که رویکرد دولت رفتن به سمت نرخ واقعی و واحد ارز است و هر چه از کار دولت بگذرد به اعداد واقعی‌تر درخصوص نرخ ارز نزدیک می‌شویم. اظهارنظر مقامات دولتی نشان می‌دهد که تک‌نرخی‌شدن ارز به‌طور تدریجی در دستور کار قرار دارد. سه‌شنبه شب نیز رئیس‌جمهور در خلال ارائه گزارش 100روزه فعالیت دولت، اعلام کرد که دولت به‌دنبال تک‌نرخی‌شدن ارز برای جلوگیری از مشکلات ارز دونرخی است.

پیش از این رئیس‌کل بانک مرکزی هم با اظهارنظرهای خود سعی کرده بود از هیجانات بازار بکاهد و شیب نوسانات را برای کاهش التهابات اقتصادی، ملایم سازد. در این شرایط فعالان اقتصادی معتقدند که حرکت به سمت ارز تک‌نرخی و واقعی‌شدن بهای آن باید به‌گونه‌ای باشد که بخش‌های مختلف اقتصاد از آن آسیب نبینند.

نیز بهای دلار با افزایش 20تومانی مواجه شد تا به 2هزارو975تومان برسد. این قیمت نسبت به قبل از توافق هسته‌ای حدود 50تومان پایین‌تر است هرچند که پول آمریکایی در روز دوشنبه تا 2هزارو885تومان هم پایین آمده بود. بهای طلا و سکه نیز در روزهای پس از توافق هسته‌ای در بازارهای جهانی و داخلی با تغییرات قابل‌توجهی همراه شده است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی که تا یک هزار و 223دلار پایین آمده بود، یکباره طی 2روز گذشته افزایش یافت و به یک هزار و 252دلار بازگشت.

کد خبر 240417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز