گروه اجتماعی - مینا شهنی: با وجود اینکه روز چهارشنبه اعلام شده بود که بازنشستگان تأمین اجتماعی از روز اول آذر از بیمه تکمیلی برخوردار خواهند بود اما خبرهای رسیده نشان می‌دهد که بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی در تعلیق قرار گرفته است.

گروهی از بازنشستگان دیروز صبح به روزنامه همشهری تلفن کرده و گفتند که بیمه تکمیلی درمانشان هنوز اجرا نشده است. آنها توضیح دادند: به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه آتیه‌سازان حافظ مراجعه کردیم ولی با کمال تعجب به ما گفتند که هنوز قراردادی بسته نشده و نمی‌توانند خدمات درمان به ما ارائه دهند، این در حالی است که روزنامه‌های روز چهارشنبه نوشته بودند که بازنشستگان تأمین اجتماعی برای خدمات بیمه تکمیلی درمان با شرکت آتیه‌سازان حافظ قرارداد بسته‌اند.

افشین مقصودی، مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ، درباره‌ این مشکل می‌گوید: کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی به نمایندگی از آنها روز چهارشنبه در جلسه‌ای درخواست خرید خدمات بیمه‌ تکمیلی درمانی‌اش را به این شرکت اعلام کرد. براساس این درخواست یک صورتجلسه نوشته شد که براساس آن نمایندگان کانون عالی می‌بایست برای امضای یک تفاهمنامه و قرارداد بیمه به شرکت مراجعه می‌کردند، اما متأسفانه نماینده بازنشستگان هنوز برای انجام این کارها اقدام نکرده است.

به گفته‌ مقصودی، تشریفات قانونی و انعقاد قرارداد با کانون بازنشستگان هنوز انجام نشده و شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ در شرایط کنونی نمی‌تواند خدمات مورد درخواست بازنشستگان را به آنها ارائه کند، بنابراین ابتدا باید نمایندگان کانون برای امضای تفاهمنامه و قرارداد اقدام کنند و پس از آن فهرست مشخصات بیمه‌شدگان در اختیار شرکت بیمه آتیه‌سازان قرار بگیرد تا خدمات بیمه تکمیلی آنها برقرار شود.

کانون عالی بازنشستگان به‌عنوان طرف دیگر ماجرا اعلام کرده که با سرعت در حال پیگیری کارهاست و برای انجام هر چه سریع‌تر تشریفات اداری در تلاش است. علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی در این‌باره گفت: در مرحله‌ نخست ما باید منتظر پاسخ کانون‌های استان‌ها باشیم. ما به کانون‌های همه‌ استان‌ها شرایط بیمه را اعلام کرده‌ایم و از آنها خواستیم تا درصورت موافقت با این قرارداد نظرشان را به کانون عالی اعلام کنند. بر این اساس کانون هر استان می‌بایست به‌صورت جداگانه موافقت خود را اعلام تا کانون عالی بتواند به نمایندگی از آنها قرارداد را با شرکت بیمه امضا کند.

در حال حاضر یکی از مشکلاتی که ما با آن روبه‌رو هستیم این است که برخی کانون‌ها موافقتشان را اعلام نکرده‌اند که ما امیدواریم هرچه سریع‌تر این کار را انجام بدهند.بیات با اشاره به اینکه بستن قرارداد بیمه برای بازنشستگان سراسر کشور نیازمند هماهنگی است، توضیح داد: ما ابتدا باید تکلیفمان را با کانون استان‌ها مشخص کنیم و بدانیم که کدام استان‌ها می‌خواهند در این قرارداد حضور داشته باشند و بعد برای امضای تفاهمنامه و قرارداد به بیمه آتیه‌سازان مراجعه کنیم.

البته او توضیح داد که کانون بازنشستگان استان تهران مایل به استفاده از این قرارداد است و موافقتش را در این زمینه اعلام کرده، بنابراین بازنشستگان تأمین اجتماعی که در استان تهران هستند، می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند. فقط لازم است تا فهرست این دسته از بازنشستگان از سوی سازمان تأمین اجتماعی در اختیار بیمه آتیه‌سازان حافظ قرار بگیرد.

روز چهارشنبه خبری در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که براساس آن قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی با شرکت آتیه‌سازان حافظ بسته شده بود. براساس این خبر حق بیمه برای هر نفر 20هزارو200تومان درنظر گرفته شده و قرار شده بود این مبلغ به ازای هر بازنشسته و همسرش از حقوق بازنشستگان کسر شود. درصورتی که بازنشستگان خواستار تحت پوشش قراردادن فرزندان یا پدر و مادرشان هستند نیز می‌توانند با اعلام درخواست کتبی و پرداخت حق بیمه برای آنها بیمه تکمیلی خریداری کنند.

کد خبر 239851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز