گروه ادب و هنر: دلیلش را سرمای ناگهانی هوا و بارش بی‌وقفه باران بدانیم یا جذاب‌نبودن فیلم‌ها، در نتیجه، تفاوتی حاصل نمی‌شود.

سینما - فیلم آسمان زرد کم عمق

فیلم‌های روی پرده سینماها خوب نمی‌فروشند و دیگر از پدیده‌ای مثل «رسوایی» در اکران بهار و «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» در اکران تابستانی هم خبری نیست. حالا اکران پاییزی نیمه پرش را هم رد کرده و به زمستان نزدیک می‌شویم در حالی که گیشه‌ها را هم سرما و برودتی دربرگرفته که البته قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید. مشخص بود که اکران همزمان فیلم‌هایی چون «ترنج»، «تنهای تنهای تنها» «آسمان زرد کم‌عمق» و «عملیات مهد‌کودک» نمی‌تواند به گیشه‌ای پررونق منجر شود. در این میان فیلم پر هزینه «استرداد» به‌عنوان مهم‌ترین اثر اکران شده در این روزها هم وضعیت قابل توجهی در گیشه ندارد. البته این فیلم از بقیه آثار روی پرده بهتر فروخته و پنجشنبه 16 میلیون تومان فروخت که بالاترین فروش گیشه در این روز بود. آسمان زرد کم‌عمق هم که از چهارشنبه در 10 سینما اکران شده در 2 روز اول اکرانش 15/5 میلیون تومان در گیشه کارکرد داشته است. از فروش «نازنین» دیگر فیلم اکران‌شده در روزهای اخیر هنوز آماری منتشر نشده و عملیات مهد کودک هم که فیلمی کودکانه است و در گروه قدس روی پرده آمده ظاهراً فروش بالایی را در روزهای اول اکرانش کسب نکرده است.

با توجه به شرایط حاکم بر اکران، بعید به نظر می‌رسد اتفاق مثبتی در گیشه سینماها حاصل شود. احتمالا تا برپایی سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر، سینماها با همین وضعیت به کار خود ادامه خواهند داد. هوا هرروز سردتر از دیروز می‌شود و گیشه سینماها هم دچار سرمای زودرس شده‌است.

کد خبر 239716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز