همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه درخصوص حادثه انفجار در مقابل سفارت ایران در بیروت بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد:حادثه تروریستی بیروت بار دیگر چهره خشونت و افراطی‌گری که رژیم صهیونیستی و کوته‌فکران کج‌فهم از حامیان بارز آن هستند را به نمایش گذاشت.

به گزارش مهر، متن بیانیه وزارت امور خارجه پیرامون اقدام تروریستی اخیر در مقابل سفارت ایران در بیروت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تروریستی در مقابل ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان که توسط عوامل صهیونیستی طراحی و اجرا شد و طی آن شمار زیادی از شهروندان لبنانی و غیر لبنانی از جمله رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت به شهادت رسیده یا مجروح شدند، جنایتی هولناک را رقم زد.

جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی را قویاً محکوم نموده و با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه ابراز همدردی می‌کند.

حادثه تروریستی بیروت بار دیگر چهره خشونت و افراطی‌گری که رژیم صهیونیستی و کوته‌فکران کج‌فهم از حامیان بارز آن هستند را به نمایش گذاشت.

این در حالی است که آنان نه شناخت و درک درستی از روحیه دو ملت ایران و لبنان و اراده استوار آنها دارند و نه به این نکته توجه دارند که مردم جهان از جنگ، خشونت و افراط خسته شده‌اند و این‌گونه اقدامات تنهـا انزوای فزاینده صهیونیست‌ها و گروه‌های افراطی و تروریستی را درمیان ملت‌ها و افکار عمومی سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تشدید کرده است.

با توجه به موضع‌گیری مقامات و شخصیت‌های کشورهای مختلف علیه این اقدام تروریستی بار دیگر ضرورت اقدام فوری و هماهنگ دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای مدنی برای حرکت منسجم به سوی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری بیش از پیش بـرجسته می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر لزوم تداوم محکومیت این اقدام کینه‌توزانه از سوی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، طرح ارائه شده از سوی جناب آقای دکتر روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در شصت‌وهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص «جهان علیه خشونت و افراط‌گری» را بستر منـاسبی بـرای مقابله بـا اینگونـه اقدامات نـاکارآمد و غیر قانونی می‌داند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تقدیم مراتب تعزیت و تسلیت به ملت سربلند ایران و دولت و ملت مقاوم لبنان و خانواده قربانیان این جنایت غیر انسانی، عزم خود برای پیمودن راه عزت و اقتدار بیش از پیش امت اسلامی و حمایت از ثبات و وحدت ملی لبنان را مورد تـأکید قرار می‌دهد و لزوم اتحاد و همبستگی جهان اسلام در مقابل اینگونه اقدامات را خـاطرنشان می‌سازد. همچنین از مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط لبنان می‌خواهد با پیگیری جدی خویش نسبت به شناسایی، معرفی و مجازات سریع عاملان این جنایت ضد بشری اقدام نمایند.

کد خبر 239502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز