سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحلیل‌گران اقتصادی سینما با توجه به استقبال خوب تماشاگران سینما در آمریکای شمالی از «بی‌وزنی» می‌گویند این فیلم ظرفیت یک فروش ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون دلاری را دارد.

فیلم خارجی

به گزارش فارس، فروش 231 میلیون دلاری این اکشن عملی تخیلی طی 6 هفته در جدول گیشه فروش سینماهای آمریکای شمالی، باعث ارائه این تحلیل خوش‌بینانه شده است.

با وجود آن که ۶ هفته از نمایش عمومی «بی‌وزنی» گذشته است، ولی این فیلم هنوز وضعیت خوبی در جدول گیشه نمایش دارد و هفته قبل بیش از 10 میلیون دلار فروش کرد.

فروش فیلم در بقیه کشورهای جهان هم خیلی خوب بوده است. نمایش عمومی «بی‌وزنی» در حدود 50کشور جهان به حدود 250 میلیون دلار رسیده است.

با این رقم فروش، این اکشن دلهره‌آور علمی تخیلی مستقل در سطح جهانی (آمریکا و دیگر کشورهای جهان در کنار یکدیگر) به فروشی حدود 500 میلیون دلار دست پیدا کرده است.

کمپانی برادران وارنر که تهیه کننده «بی‌وزنی» است، می‌گوید به هیچ وجه انتظار چنین موفقیت بالا و پیش‌بینی نشده‌ای را برای آن نمی‌کرد.

از آن جا که قصه فیلم حال و هوایی غیرمتعارف دارد و لوکیشن و بازیگران آن بسیار محدود است، کمتر کسی فکر می‌کرد تماشاگران چنین استقبال بالایی از آن بکنند.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما هم می‌گوید فروش 490 میلیون دلاری جهانی فیلم،یکی از شگفتی‌های فصل پاییز امسال صنعت سینما به حساب می‌آید.

«بی‌وزنی» با هزینه تولید 105 میلیون دلاری تهیه شده و از ابتدای تولید به عنوان فیلمی سه‌بعدی جلوی دوربین رفت.

سینماهای آیمکسی هم این فیلم را به نمایش گذاشتند.

به نوشته سایت اینترنتی موویز، این فیلم با افتتاحیه بالای 56 میلیون دلاری نمایش عمومی خود را در آمریکای شمالی آغاز کرد و سه هفته پی‌در پی صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای این منطقه شد.

جرج کلونی و ساندرا بولاک بازیگران اصلی (در حقیقت تنها بازیگران) فیلم هستند. آلفونسو کارون مکزیکی‌تبار «بی‌وزنی» را بر اساس فیلم‌نامه‌ای از خودش و برادرش یوناس کارون کارگردانی کرده است.

قصه فیلم در باره دو فضانورد است که در ایستگاه فضایی‌شان در مدار زمین با یک مشکل جدی روبرو شده و ارتباطاشان با کره زمین قطع می‌شود.

این دو باید در دل فضای لایتناهی ضمن تلاش برای نجات جان خود، راهی برای برقراری ارتباط با زمین و بازگشت به آن پیدا کنند.

کد خبر 238601
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز