همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی ایران مثل یک شاگرد پای سخنان دستیار سابق خود نشست و در پایان نیز از او سوالاتی کرد.

کارلوس کی‌روش

به گزارش ایسنا،  بزرگ‌ترین همایش علمی فوتبال در آسیا روزهای ۱۵ و ۱۶ آبان ماه با حضور بلند مرتبه‌ترین مقام‌های مسئول در فوتبال جهان و آسیا در ایران برگزار شد.

این همایش که با حضور افرادی همچون سپ بلا‌تر - رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، شیخ سلمان - رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، بورا میلوتینویچ - مربی سر‌شناس صرب که با فدراسیون فوتبال قطر برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ همکاری می‌کند، دکتر ژوراک - رئیس کمیته پزشکی فیفا، دکتر سینگ - رئیس کمیته پزشکی AFC، پروفسور وال‌تر دی‌سالوو - بدنساز سابق باشگاه‌های رئال‌مادرید، منچستریونایتد، لاتزیو و تیم ملی پرتغال و... برگزار شد فرصت بسیاری مناسبی بود تا اهالی فوتبال بتوانند درباره به روز‌ترین اطلاعات علمی در زمینه فوتبال با بزرگان این ورزش در ایران همراه شوند.

متاسفانه با وجود برنامه‌ریزی‌هایی که برای این همایش در نظر گرفته شده بود در جلسات سخنرانی و کارگاه‌ها خبر چندانی از حضور مربیان و فوتبالیست‌های ایرانی نبود، اما شاید یک رخداد مهم در این همایش اتفاق افتاد که می‌تواند درس‌های بسیاری را به همراه داشته باشد.

روز نخست سالن همایش‌های صدا و سیما میزبان یکی از مطرح‌ترین چهره‌های عرصه بدنسازی و تمرین در فوتبال جهان بود. پروفسور وال‌تر دی‌سالوو که برای ایراد سخنرانی و برگزاری کارگاه به ایران سفر کرده بود کسی است که در باشگاه‌های رئال‌مادرید، منچستریونایتد، لاتزیو و تیم ملی پرتغال حضور داشته و سابقه همکاری با سر آلکس فرگوسن در باشگاه منچستریونایتد و همچنین کارلوس کی‌روش را در کارنامه خود دارد.

جلسه سخنرانی او با عنوان «عملکرد فوتبال: فلسفه مدرن فوتبال قطر» یک مهمان سر‌شناس دارد؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران.

در سالن علاوه بر کی‌روش تقریبا هیچ چهره سر‌شناسی از فوتبال ایران حضور ندارد. کی‌روش در ردیف اول سالن نشسته و کارت خود را به سینه زده و مانند یک فرد معمولی تا آخر سخنرانی به صحبت‌های دستیار سابقش گوش می‌دهد.

پس از اتمام سخنرانی، مدیران جلسه از حضار می‌خواهند که اگر سوالی دارند بپرسند. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دست خود را بالا می‌برد و سوال خود را از سخنران جلسه می‌پرسد. انگار نه انگار که او سال‌ها مربی باشگاه‌هایی همچون منچستریونایتد، رئال‌مادرید، اسپورتینگ لیسبون و تیم‌های ملی پرتغال، آفریقای جنوبی و امارات بوده است. کی‌روش سوالش را می‌پرسد، جوابش را می‌گیرد، تشکر می‌کند و از جلسه خارج می‌شود.

نکته‌ای که توجه بسیاری را جلب می‌کند این است که در همایشی که نبود بسیاری از چهره‌های فوتبالی ایران بدجوری توی ذوق می‌زد، حالا سرمربی تیم ملی آمده تا در آستانه ۶۰ سالگی همچنان بیاموزد و ابایی نداشته باشد که دیگران درباره‌اش چه می‌گویند. او می‌خواهد همچنان یاد بگیرد. حالا اینکه کسی که از او سوال می‌پرسد دستیارش بوده هم برایش اهمیتی ندارد.

کی روش با کوله باری از موفقیت‌ها هنوز هم بدون هیچ ادعایی می‌آید تا یاد بگیرد و بیش از آنکه حرف بزند عمل می‌کند.

همایش علم و فوتبال طبق برنامه با مهمان‌های سر‌شناسی که داشت به اتمام رسید؛ همایشی که برای بازیکنان، مربیان، مدیران و تمام کسانی که در فوتبال ایران حضور دارند فرصتی کم نظیر را مهیا کرده بود. امیدواریم همه کسانی که در فوتبال ایران حضور دارند، از این مربی بزرگ یاد بگیرند؛ یاد بگیرند که یاد گرفتن عار نیست. حالا می‌شود فهمید که فرق مربیان بزرگ با کسانی که تنها ادعای بزرگ بودن دارند، چیست.

کد خبر 238354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز