چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۳۰ هنرمند عاشورایی لبنان برای طراحی آثار عاشورایی سال جاری در «جمعیت هنری لبنان ـ رسالات» متعلق به حزب‌الله فعالیت کردند.

پوستر تجسمی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، حزب‌الله لبنان هرساله طرحی هنری را با دقت تمام برای یاد عاشورا طراحی می‌کند که در حالی که دارای پیامی دینی است دارای پیامی سیاسی نیز هست.

بنابر این گزارش، طرح و شعار سال جاری حزب‌الله لبنان «هیهات» است که به گفته مسئولان «جمعیت هنری لبنان ـ رسالات» برای انتخاب آن مطالعات سیاسی صورت گرفته تا پیام و طرح مرحله کنونی مقاومت اسلامی در لبنان و منطقه را به سریعترین و بهترین نحو برای مخاطب تبیین کند.

محمد کوثرانی می‌گوید: این امر که این روزها قوای ضداستعماری غرب و گروه‌های سلفی علیه جریان مقاومت به پاخاسته‌اند دلیل اصلی برای انتخاب عبارت «هیهات» بود چراکه این عبارت است که قدرت مقاومت را بنا نهاده است.

طراحی این اثر بر اساس خط آزاد بوده و به گفته کوثرانی بر اساس اصول هنرهای تجسمی ضمن چندین کارگاه آموزشی طراحی شده است.

وی در این باره می‌افزاید: 12 طراح در قالب این کارگاه‌ها این طراحی را صورت داده‌اند که بیشتر آنها کسانی نیستند که مستقیما با حزب‌الله کار می‌کنند.

سفید، سیاه و زرد رنگ‌های استفاده شده در این طراحی است که کوثرانی درباره انتخاب آنها، می‌گوید: شاید بگویند چرا زرد و چرا سرخ نیست؛ قصد داشتیم با استفاده از رنگ زرد به ابعاد فلسفی، نور و شجاعت اشاره کنیم و در کنار آن رنگ سفید نشانه قدرت حضور و سیاه نشانه عزاست.

در کنار طراحی طرح و شعار اصلی حزب‌الله برای محرم سال جاری، طراحی جملاتی از سخنان حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) درباره مسئله «هیهات من الذلة» و طراحی تصاویری از صحنه‌های مقاومت حزب‌الله لبنان است که مقاومت امروز را به عاشورا مرتبط می‌کند.

کوثرانی درباره این طراحی‌ها نیز از فعالیت 30 طراح و هنرمند خبر می‌دهد و می‌گوید: برای این آثار هیچ بودجه‌ای صرف نشده و با انتشار طراحی‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توانستیم به توزیع خوبی دست یابیم.

قرار است مراحل طراحی این آثار در مجلس اصلی عزاداری حسینی حزب‌الله لبنان در مجمع سیدالشهدا در ضاحیه بیروت در طول ده روز ابتدای محرم و در قابل یک نمایشگاه ارائه شود.

کد خبر 237821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز