سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیویورک - مردی مسلح به سلاح خودکار عصر دوشنبه با حضور در محیط دانشگاه کنتیکت باعث تعطیلی کلاس های درس این دانشگاه و ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان شد.

آمریکا

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از رسانه های آمریکایی، پلیس از دانشجویان خواسته بود که درب کلاس‌ها را قفل کرده و تا اطلاع ثانوی از کلاس‌های خود خارج نشوند.

برخی از دانشجویان این دانشگاه به خبرنگاران گفته‌اند که عصر امروز در راهروهای ساختمان اصلی این دانشگاه مرد مسلحی را مشاهده کرده‌اند که با پوشیدن لباس ضد گلوله و تجهیزات کامل نظامی به طرف یکی از دفاتر اداری این دانشگاه در حال حرکت بود.

دانشجویان می‌گویند این موضوع را بلافاصله به پلیس گزارش داده‌اند.

به گفته دانشجویان، آنان بعد از حدود دو ساعت از این ماجرا، از پشت پنجره کلاس‌های درس خود، مرد مذکور را در حالی که توسط ماموران پلیس دستگیر شده بود، مشاهده کرده اند.

هنوز پلیس ایالت کنتیکت درباره انگیزهای این مرد از حضور در محیط دانشگاه با سلاح خودکار و تجهیزات نظامی اطلاع رسانی نکرده است.

جمعه گذشته فردی مسلح در ترمینال 3 فرودگاه لس آنجلس به سوی مردم و ماموران فرودگاه شلیک کرد که بر اثر آن یک مامور امنیتی کشته و یک مامور دیگر فرودگاه زخمی شد.

این تیراندازی که با تیراندازی متقابل پلیس روبرو شد موجی از وحشت را در میان صدها مسافر فرودگاه ایجاد کرد و منجر به اختلال در پروازها شد.

اپیدمی خشونت مسلحانه در آمریکا یک معضل اجتماعی به شمار رفته است و هر ساله صدها نفر قربانی آن می شوند.

بر اساس آمارها، ایالات متحده دارای بیشترین تعداد سلاح سبک نسبت به جمعیت این کشور به شمار می رود؛ به گونه ای که در برابر هر 100 نفر جمعیت آمریکا 90 قبضه تفنگ و سلاح کمری در این کشور وجود دارد.

کد خبر 237684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز