همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای مسکن اجتماعی توسط دولت، گفت: تیم‌هایی را مامور بررسی جوانب اجرای طرح مسکن اجتماعی و استفاده از تجربیات جهانی این نوع مسکن‌سازی کرده‌ام.

عباس آخوندی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این‌که واحدهای مسکن مهر نیازمند زیرساخت‌های روبنایی هستند، گفت: این پروژه‌ها نیازمند مدرسه، مسجد، فضای سبز، کتابخانه و... هستند و در واقع یک شهر است و شهری که 100 هزار نفر جمعیت دارد باید به اندازه همین ساکنان امکانات روبنایی و زیربنایی در اختیار داشته باشند.

وی با بیان این‌که مسئله مهم در طرح مسکن مهر مربوط به مکان‌یابی پروژه‌های آن است، اظهار کرد:‌ اگر انتخاب مکان اشتباه باشد هزینه‌ها و مشکلات را افزایش می‌دهد و بیشتر به دنبال راهی هستم تا هزینه بیخودی نکنیم، این را باید یاد بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی بهمن‌ماه سال گذشته در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به ساخت «مسکن اجتماعی» پس از جنگ جهانی دوم توسط کشورهای اروپایی، گفته بود: اجرای این برنامه در برخی کشورها نظیر انگلیس پس از 60 سال هنوز تبعات اجتماعی به دنبال دارد.

آخوندی با تاکید بر این‌که مردم نباید مجازات شوند در واکنش به این موضوع که 9 ماه پیش اعلام کردید مسکن اجتماعی تبعات اجتماعی را به دنبال دارد و گفت:‌ روش اجرا در انگلیس باعث شکست مسکن اجتماعی شد و در واقع مسکن دولتی یک برنامه شکست خورده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که مسکن اجتماعی را آغاز خواهیم کرد، اظهار کرد: آقای احمدی‌نژاد طرح مسکن مهر را از سال 88 شروع کرد یعنی چهار سال پس از روی کار آمدن. باید کمی صبر کنیم تا برنامه‌های حوزه مسکن اجرا شود. نباید انتظار داشت که ظرف دوماه این قبیل برنامه‌ها عملیاتی شود.

آخوندی با تاکید بر این‌که تیم‌هایی را مامور بررسی انجام این کار کرده‌ایم، گفت: تجربه جهانی مسکن اجتماعی هم در اجرای مسکن اجتماعی در کشور مد نظر قرار می‌گیرد و مسائل موجود مسکن حل خواهد شد.

کد خبر 237603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز