مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر سید محمد جواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، از اکران آثار حجمی و تبلیغات فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم خبر داد و گفت: آثار حجمی به شکل کتل در ۱۰ نقطه شهر تهران نصب شده است تا شهر با حال و هوای روزهای حسینی همراه شود.

محرم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازروابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، شوشتری با اشاره به اینکه این آثار حجمی شهر را به روزهای شهادت امام حسین (ع) همراه می‌کند، ادامه داد: علاوه بر این سازمان با اکران 6000 متر مربع تبلیغات فرهنگی در سطح شهر، سالروز شهادت سالار و سرور شهیدان را گرامی می‌دارد.

به گفته وی این کار با توجه به مناسبت فرارسیدن شهادت امام حسین (ع) و هفتاد و دوتن از شهیدان کربلا و به منظور هویت بخشی به سیمای شهر، انجام شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه با اکران طرح‌ها و پیام‌های مناسبتی و فرهنگی مرتبط با این روزها، تلاش کردیم تا هم‌سو با شهروندان تهرانی، پایتخت نیز حال و هوای این روزها را به خود بگیرد، افزود: چاپ و نصب تبلیغات فرهنگی روی 60 عرشه پل، 45 بیلبورد و 53 پرتابل در مسیرهای پرتردد سطح شهر از جمله فعالیت های سازمان زیباسازی در گرامی داشت سالروز شهادت این امام بزرگوار است.

ساده بودن، کوتاه بودن، استفاده از اشعار و جملات مرتبط با این روز از ویژگی های تابلوهایی است که به مناسبت شهادت امام حسین (ع) در سطح شهر اکران شده اند و دکتر شوشتری به آن اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این تمامی ادارات زیباسازی مناطق 22گانه شهرداری به عنوان بازوهای اجرایی سازمان زیباسازی شهر تهران نیز با اکران تبلیغات فرهنگی در سطح شهر به گرامیداشت این روز رفتند.

دکتر شوشتری با تاکید بر اینکه اثر حجمی "عصر عاشورا" با الهام از تابلو استاد محمود فرشچیان به سفارش این سازمان توسط سیاوش سلیمی ساخته می‌شود، گفت: این اثر حجمی به مساحت 78 متر مربع توسط سیاوش سلیمی در دو فاز ساخته خواهد شد که در فاز اول تمام روایت عصر عاشورای فرشچیان به صورت مجسمه ارائه شده که در حال حاضر قالب‌گیری این فاز از این اثر حجمی به پایان رسیده است.

او با تاکید بر اینکه این مجسمه در ابعاد 10 متر و با برنز ساخته و قرار است در فاز دوم خیمه این تابلو نیز به آن افزوده شود، ادامه داد: اثر حجمی "عصر عاشورا" به سفارش سازمان زیباسازی شهر تهران توسط این استاد ساخته می شود.

برپایی ایستگاه های فرهنگی محرم با عنوان "نگارگذر محرم" در سطح شهر یکی دیگر از فعالیت های سازمان زیباسازی برای شروع ماه محرم است که دکتر شوشتری با تاکید بر آن گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سالار و سرور شهیدان، ایستگاه های فرهنگی محرم در 22 نقطه شهر تهران برپا شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این ایستگاه های فرهنگی که در تمام نقاط تهران راه اندازی شده است، طرح ها و پوسترهایی با موضوع محرم و فرهنگ عاشورایی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته که ضلع غربی و شمال پارک دانشجو، پارک ساعی، میدان فلسطین، میدان امام حسین (ع)، ضلع شمال شرقی میدان رسالت و برخی از ایستگاه های مترو تعدادی از محل هایی است که این ایستگاه های فرهنگی در آن برپا شده است.

کد خبر 237593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز