همشهری آنلاین: عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به بررسی طرح جامع جمعیت درمجلس گفت: این طرح به‌دنبال تغییر ساختار جمعیت کشور است و برای رسیدن به این هدف نیاز به تغییر فرهنگ دارد.

حمیدرضا پشنگ به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: طبق فرمایش رهبری در راستای افزایش جمعیت، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده تدوین شده و بعد از بررسی کمیسیون بهداشت و درمان به کمیسیون فرهنگی منتقل گردیده است.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، گفت: تاکنون 30 ماده از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته، هفته بعد این بررسی‌ها تمام خواهد شد و به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

وی افزود: طرح مذکور در کمیسیون بهداشت و درمان تصویب شده و پس از آن در کمیسیون فرهنگی با حضور طراحان آن مورد بررسی قرار گرفته است، نمایندگان در مجلس قصد ایجاد یک هم‌افزایی کلی برای ارائه بهترین حالت این طرح را داریم تا کاری زیربنایی برای تغییر ساختار جمعیت صورت گیرد.

وی یادآور شد: وقتی قصد تغییر ساختار جمعیت را داشته باشیم باید به مباحث زیربنایی این تصمیم توجه کنیم زیرا ساختار فعلی جمعیت طی زمانی طولانی شکل گرفته و تغییر آن نیاز صرف زمانی به همان اندازه است.

وی تصریح کرد: در سال 1368 به دلیل پایان جنگ تحمیلی و نیاز کشور به فرصتی برای ترمیم ویرانی‌ها، سیاست‌های کنترل و مهار جمعیت در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال 68 نرخ باروری بالای 6 فرزند بود، گفت: در آن زمان به دلیل آغاز فرایند ساخت و ساز کشور باید این روند تعدیل می‌شد و به خاطر همین سیاست‌هایی برای کنترل جمعیت کشور در نظر گرفته شد.

وی افزود: با این تفاسیر احتیاج به صرف بودجه و پشتیبانی تبلیغاتی است وگرنه طرحی با این دقت به نتیجه‌ای که برای آن طراحی شده نخواهد رسید.

 

کد خبر 237255
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز