همشهری آنلاین: سخنگوی دولت آلمان با ابراز نگرانی از ادامه ساخت و سازها در سرزمین‌های اشغالی ازسوی رژیم صهیونیستی این اقدام را نگران کننده و نقض قوانین بین‌المللی دانست.

آلمان: ادامه شهرک سازی اسرائیلی ها نقض قوانین بین المللی است

به گزارش ایرنا،اشتفن زایبرت جمعه در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان با خبرنگاران گفت: برنامه‌های اسرائیل مبنی بر ادامه شهرک سازی در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی با ساخت نزدیک به 3 هزار واحد مسکونی جدید در این مناطق،نقض قوانین بین المللی بوده و موجب نگرانی است.

زایبرت تاکید کرد: مقام های اسرائیلی باید از ادامه روند ساخت و سازهای غیرقانونی خودداری کرده و به این نکته مهم واقف باشند که این گونه اقدامات حاوی یک پیام منفی برای نتیجه بخش بودن مذاکرات صلح خاورمیانه خواهد بود.

سخنگوی دولت آلمان با اشاره به تلاش های دولت آمریکا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان،گفت: اسرائیل نباید با برداشتن گام های یک طرفه و دست زدن به چنین اقداماتی مذاکرات صلح را به مخاطره اندازد.

دولت آلمان درحالی اقدامات رژیم صهیونیستی را موجب به مخاطره افتادن مذاکرات صلح دانسته است که گزارش های خبری رسانه ها از استعفای صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در روند صلح خاورمیانه در اعتراض به روند این مذاکرات خبر می دهند.

براساس این گزارش ها، عریقات روز گذشته استعفای خود را به محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه کرده،اما عباس استعفای وی را نپذیرفته است.

براساس این گزارش ها ؛ گفته می شود عریقات و محمد اشتیه از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح و گروه مذاکره کننده فلسطینی در اعتراض به روند مذاکرات با رژیم صهیونیستی و عدم بررسی مسائل مهم میان دو طرف، استعفای خود را به عباس تقدیم کرده اند.

این درحالی است که جان کری وزیر خارجه آمریکا قرار است هفته آینده در سفر به منطقه خاورمیانه تلاش های کاخ سفید برای به نتیجه رسیدن مذاکرات را پیگیری کند و محمود عباس نیز ابراز امیدواری کرده است که سفر هفته آینده کری به منطقه،موجب تغییر وضعیت در روند مذاکرات شود.

کد خبر 237128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز