چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

کمتر در تاریخ سینما سراغ داریم که یک سری فیلم موجب احیای جایگاه یک هنرپیشه فراموش شده و حاشیه‌نشین شده باشد اما بر سر جانی دپ این اتفاق با سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب افتاد.

دپ که با بازی در فیلم‌های پرطرفداری چون ادوارد دست قیچی و کابوس خیابان الم به شهرت فراوانی رسیده بود، پس از چند انتخاب بد و حضور در فیلم‌هایی چون ادوود، رویای آریزونا و شجاع در دهه 1990 از اذهان سینما دوستان دور شد ولی در آغاز این دهه، با حضور در نخستین قسمت فیلم دزدان دریایی کارائیب نه تنها به یکی از محبوب‌ترین هنرپیشه‌های حال حاضر بدل شد بلکه برای بازی در نقش کاپیتان جک، نامزد دریافت جایزه اسکار شد تا این نقش تأییدی بر  توانایی‌های او در ایفای نقش‌های متفاوت نیز باشد.

  • قبل از سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب، شما حاضر به بازی در هیچ دنباله‌ای نشدید و حتی حاضر شدید تا شخصیت شما در فیلم کابوس‌خیابان الم کشته شود!‌

- در آن مورد شاید تقصیر با فیلمنامه‌نویس بود ولی من تنها حاضر بودم در دنباله فیلم ادوارد دست قیچی بازی کنم که البته هیچ گاه فیلمنامه‌ای برای آن نوشته نشد و در مورد کاپیتان جک هم شرایط مشابه است و من دوست دارم باز هم در نقش او باشم.

  • آیا از انتقادهایی که از فیلم دوم این سری شد، دلسرد نشدید؟

- اصلاً!‌ بعد از موفقیت فیلم‌ اول حتی قبل از اکران قسمت بعد مطمئن بودم که منتقدان اقدام به بدگویی از فیلم می‌کنند. البته این یک قاعده کلی است که همیشه باید از فیلم دوم یک سری موفق ایراد بگیرید. در مورد فیلم سوم انتظار همین عکس‌العمل را دارم ولی در مجموع این انتقادها اهمیتی برای من ندارد.

  • در ابتدای فعالیت حرفه‌ای‌تان چند پیشنهاد تبلیغاتی خوب را رد کردید ولی حالا چهره شما را بر روی چند کالا می‌بینیم؟

- آن مربوط به 20 سال قبل بود و من هنوز تجربه کافی از فضای کار حرفه‌ای نداشتم. من اکنون به شرایطی رسیده‌ام که می‌توانم آزادانه تصمیم‌گیری کنم ولی قبلاً‌ چنین موقعیتی را نداشتم.

  •  شما عامل اصلی حضور کیت ریچاردز در این فیلم بودید. حضور او را در فیلم چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- همه عوامل فیلم تا روزهای آخر تردید داشتند که آیا او سرانجام در این فیلم حضور خواهد داشت یا نه، تا این که  او دقیقاً‌ ساعت 8 صبح روز اول فیلمبرداری پاسخ مثبت داد. اما حتی خود من هم پیش‌بینی نمی‌کردم که ریچاردز تا این حد هنرپیشه توانایی باشد و حتی من به شوخی او را «ریچارد دوبرداشتی» در سر صحنه صدا می‌زدم چون او واقعاً‌ به بیشتر از دو برداشت احتیاجی نداشت.

  • موفقیت این سری فیلم موقعیت شما را کاملاً‌ در دنیای سینما متحول کرد!‌

- من تغییر موقعیت و یا شرایط جدید در بازار پر رقابت سینما را درک نمی‌کنم گاهی اوقات بعضی‌ها به من می‌گویند: تو الان قدرت خیلی بیشتری داری!‌ این گونه اظهار‌نظرها برای من معنایی ندارد چون هنوز می‌توانم  فیلمنامه‌های مورد علاقه‌ام را انتخاب کنم.

  • زمانی که قسمت اول دزدان دریایی کارائیب فیلمبرداری می‌شد، برخی از مدیران استودیوها از حضور شما گله‌مند بودند و حتی پیش‌بینی می‌کردند به همین دلیل فیلم در گیشه نابود شود!‌

- برای من فقط نظر مردم پس از اکران مهم بود و آنها رابطه خوبی با کاپیتان جک برقرار می‌کردند.

  • ظاهراً‌ جری بروکن هایمر (تهیه‌کننده فیلم) دست شما را در انتخاب خصوصیات کاپیتان جک بازگذاشته بود.

- جری، یکی از بهترین تهیه‌‌کنندگان سینمایی بوده که من تا به حال دیده‌ام. او سعی داشت تا آزادی عمل واقعی به من داده باشد و من را برای نقش کاپیتان جک کاملاً‌ پذیرفته بود.

  • همکاری با جفری راش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

-حضور شخصیت  باربوسا و خود او در این فیلم تعیین‌کننده است. البته در قسمت اول دزدان دریایی کارائیب، رویارویی با هم نداشتیم ولی در فیلم سوم در چند سکانس رو در روی هم قرار می‌گیریم.

انترتیمنت ویکلی، 15 می

کد خبر 23701

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز