چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه شنبه شب حدود 1000 نفر در فرودگاه روشتوک به هنگام ورود جورج بوش علیه وی تظاهرات کردند.

روزنامه آلمانی «یونگه ولت» گزارش داد، حدود 150 نفر نیز مقابل مرکز رسانه‌ای اجلاس گروه 8 که در کولونگزبورن (Kühlungsborn) واقع است به تظاهرات پرداختند.

در همین حال یکی از سخنگویان واحدهای پلیسی محافظ اجلاس گروه 8 سه‌شنبه شب تایید کرد، در جریان درگیری‌های سنگین میان مخالفان اجلاس گروه 8 که روز شنبه رخ داد و 433 پلیس مجروح شدند، فقط دو نفر در بیمارستان بستری مانده‌اند.

فریتس کوهن (Fritz Kuhn)، رهبر فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان در انتقادی به آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور گفت: پس از گذشت نیمی از سال ائتلاف بزرگ حاکم بر کشور باید اعلام کند که رویکرد دوستانه صدراعظم مرکل در قبال رییس جمهور آمریکا شکست خورده است.

وی تصریح کرد که روابط میان اروپا و آمریکا نه تنها دوستانه نشده است، بلکه رو به مخالفت‌های بیشتر پیش می‌رود.

هوبرتوس هایل، دبیرکل حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز پیشنهاد بوش برای حفاظت از آب و هوا را «ننگین» خواند.

قرار است در آغاز اجلاس سران گروه هشت که اوایل امشب خواهد بود حدود 1000 کلیسا در سراسر آلمان ناقوس‌های خود را به صدا درآورند. علاوه بر این قرار است مراسم دعایی با شعار «هشت دقیقه برای عدالت» برگزار شود.

به گفته رالف گوتلیشر، سخنگوی کلیساهای آلمان، در این مراسم که کنار ساحل دریای بالتیک صورت می‌گیرد، قرار است برای برگزاری مسالمت‌آمیز اجلاس و این که سران شرکت‌کننده در این اجلاس برای مبارزه با فقر مبارزه کنند، دعا شود.

کد خبر 23696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز